حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

شوک تتر به بازار دلار و سکه

کدخبر: ۶۲۰۰۸۸
اقتصادنیوز: معامله گران می‌گویند قیمت تتر به نزدیک مرز ۵۲ هزار تومان رسیده و یکی از دلایل رشد قیمت دلار در تهران احتمالا همین اتفاق بوده است.
شوک تتر به بازار دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز، فعالان اقتصادی در ارزیابی های خود از بازار ارز تهران، از احتمال کاهش قیمت ها در آینده نزدیک سخن می گویند. با این حال در بازار امروز پنجشنبه ۱۴ دی ماه،  برخی از معامله گران مدعی بودند که قیمت دلار در تهران وارد کانال جدید شده است.

بنابر ادعای گروهی از معامله گران، اسکناس آمریکایی امروز  بعد از تقریبا ۵۱ روز نوسان در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان به مرز ۵۱ هزار تومان رسید و تا پله اول این کانال بالا رفت.

در کنار بازار ارز تهران، هرات هم امروز شاهد قدرت نمایی جناح افزایشی بود. قیمت دلار هرات در روز سه شنبه در محدوده ۵۰ هزار و ۳۰ تومان بسته شد اما در معاملات پشت خطی به ۵۰ هزارو ۲۳۰ تومان رسید. در روز پنجشنبه قیمت دلار هرات با ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان شروع به کار کرد و تا نیمه کانال ۵۰ هزار تومان پیشروی کرد.

خبر مرتبط
قیمت دلار در یک قدمی کانال 51 هزار تومان/شرط مهم‌ برای صعود دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ دی

اقتصادنیوز: قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب یکه تازی کرد و تا ۵۰ هزارو ۸۰۰ تومان بالا رفت.

از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز امروز وارد کانال ۱۴ هزار تومان شد و بر روی ۱۴ هزارو ۱۰ تومان قرار گرفت. روز قبل قیمت درهم امارات با ۱۳ هزارو ۸۵۰ تومان به کار خود خاتمه داده بود.

البته تتر هم به نزدیک مرز ۵۲ هزار تومان رسیده و یکی از دلایل رشد قیمت دلار در تهران احتمالا همین اتفاق بوده است.  یک خبر هم در بازار امروز در بین معامله گران دست به دست می شد؛ ادعا شده است که بر اساس شنیده‌های "آخرین خبر" بازارساز قصد دارد در بازار دلار تهران و درهم امارات مداخله کند و دلار ۴۷ تومانی را هدفگذاری کرده است.

فارغ از بازار دلار  قیمت طلای جهانی امروز تا ۲۰۵۰ دلار بالا رفت اما عصر امروز با ۲۰۴۱ دلار به فروش رسید. در بازار داخلی هم  قیمت طلا ۱۸عیار عصر امروز رشد تقریبا ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومانی را تجربه کرد و بر روی ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت. از سوی دیگر قیمت سکه امامی هم که دیروز در مرز ۳۰ میلیون تومان معامله شده بود امروز به ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید