گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه و طلا؛

کاهش قیمت سکه در روز تعطیل!/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 27 آذر

کدخبر: ۶۱۶۴۰۸
اقتصادنیوز: طبق ادعای برخی معامله‌گران، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی روز یکشنبه 200 هزار تومان ریزش کرده است.
کاهش قیمت سکه در روز تعطیل!/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 27 آذر

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی هسته مرکزی بازار سکه در ۱۰ روز گذشته حکایت از آن دارد که قیمت سکه امامی تحت‌تأثیر قیمت اونس طلا نوسان صعودی را ثبت کرده است. البته قیمت فلز زردرنگ داخلی در روز شنبه هفته جاری در مقایسه با عصر پنجشنبه گذشته تقریباً ثابت بود و با ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بسته شد. با این‌ حال در روز یکشنبه علی‌رغم تعطیلی رسمی در کشور، برخی از سکه بازان در معاملات پشت خطی مدعی بودند که سکه مسیر کاهش را دنبال کرده و با افت ۲۰۰ هزارتومانی تا ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین آمده است.

بنابراین برخی از معامله‌گران در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی در روز جاری نزولی خواهد شد. همچنین قیمت اونس طلا هم روز شنبه با ۲۰۲۰ دلار به فروش رسید. در همین راستا پیش‌کسوت‌های بازار معتقدند طلای جهانی هم در بازه هفتگی در یک مثلث گرفتار شده است که باتوجه‌ به شکل مثلث که سقف قیمتی در محدوده ۲۰۸۰ دلار ثابت شده است، مثلث تشکیل شده افزایشی است.

البته در معاملات پشت خطی تتر آرایش صعودی به خود گرفت و خود را به نزدیکی ۵۲ هزار تومان رساند، برخی از معامله‌گران امیدوارند تتر در روز جاری صعودی شود و همین امر رشد دلار و در عین حال ممانعت از کاهش سکه را در پی داشته باشد.

قیمت دلار در هفته گذشته نوسان قابل‌توجهی را تجربه نکرد و در یک بازه ۵۰۰ تومانی گرفتار شده است. از نظر فعالان بازار محدوده ۵۰ هزار و ۴۰۰ کف مثلث است و سقف مثلث تشکیل شده در محدوده ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد. البته در این مسیر دلار تهران در محدوده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان یک مقاومت مهم دیگر دارد.

خبر مرتبط
آرامش در بازار دلار و سکه/ طلا عقب نشینی کرد

اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه در بازار امروز نسبت به عصر پنجشنبه گذشته ثابت بود اما قیمت طلا ریزش کرد.

همچنین قیمت سکه امامی هم اگر در روز جاری زیر ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تثبیت دهد این امر ممکن است زمینه‌ساز کاهش قیمت سکه تا ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود. البته مرز ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هم برای سکه مهم است و در صورتی‌ که این مرز حفظ شود، سکه در گام بعدی برای ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید