حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

رقیب تازه برای دلار/ سکه یکه تازی کرد

کدخبر: ۶۱۵۰۲۳
اقتصادنیوز: طبق خبرهای منتشر شده قرار است از فردا ثبت نام عرضه خودرو در سامانه یکپارچه آغاز شود. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند در شرایطی که سایه بازارساز بر روی قیمت دلار سنگین شده این احتمال وجود دارد برخی از معامله‌گران به سمت ثبت‌نام خودرو بروند.
رقیب تازه برای دلار/ سکه یکه تازی کرد

 به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار تهران که در معاملات نقدی روز گذشته در محدوده ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان بسته شده بود در شروع معاملات نقدی امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه با گپ مثبت روانه بازار شد و به ۵۰ هزار و ۳۳۰ تومان رسید. این رشد قیمت تا ظهر ادامه پیدا کرد و اسکناس آمریکایی به ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که دلار بیش از سه هفته است در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان در نوسان رفت و برگشتی است.

از سوی دیگر نرخ دلار در هرات امروز در محدوده ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید و در نرخ حواله درهم نیز با نوسان صعودی ۴۰ تومانی، ۱۳ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد. با این قیمت درهم نرخ برابری درهم به دلار ۵۰ هزار و ۸۳۴ تومان به دست آمد.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند تا زمانی که دلار نتواند بالای مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد بازار ارز همچنان در لاک احتیاط باقی خواهد ماند و خبری از خریدهای قوی در بازار نخواهد بود. گفتنی است در سه هفته اخیر هر زمان که دلار به این مرز رسیده سرکوب شده و به سمت پله‌های پایین برگشته است. از سوی دیگر زمانی قدرت جناح کاهشی بیشتر خواهد شد که دلار پایین مرز ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان ماندگار شود و به سمت محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان عقب‌نشینی کند.

خبر مرتبط
مرز حیاتی درهم در بازار دلار/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 19 آذر

اقتصادنیوز: قیمت دلار بیش از سه هفته است که در یک منطقه خاص معامله می‌شود. معامله‌گران می‌گویند در حال حاضر سد محکم در برابر افزایش قیمت دلار مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان است.

در بازار امروز یکی از موضوعاتی که بین معامله‌گران ارزی دست‌به‌دست شد در رابطه‌ با عرضه خودرو در سامانه یکپارچه بود که از روز دوشنبه ۲۰ آذرماه شروع می‌شود و تا روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ادامه دارد. خودروهای عرضه شده در این مرحله، باتوجه‌به اعلام شرکت‌های ایران‌خودرو (Haima ۷x)، آرین پارس (Lamari EAMA)، کرمان موتور (JAC j۴،JAC S۳،KMC X۵)، ایلیا (Dayun Y۷) و سانیار موتور پارسیان (Tigard X۳۵) مبنی بر امکان فروش فوق‌العاده محصولات خود با تحویل حداکثر سه‌ماهه است. نکته مهم در این عرضه این است که این بار برای خرید خودروها (چه داخلی و چه وارداتی)، نیاز به تعریف حساب وکالتی و بلوکه کردن پول نیست. برخی از تحلیلگران ارزی معتقدند در شرایطی که در بازار ارز با کمبود نقدینگی مواجه شده و سایه بازارساز بر روی قیمت دلار سنگین شده این احتمال وجود دارد که همان اندک پول موجود در بازار به سمت ثبت‌نام خودرو  هدایت شود.

علاوه بر دلار و اتفاقات بازار ارز، بازار طلای جهانی امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود. قیمت هر اونس طلا روز قبل با ۲۰۰۵ دلار بسته شد. نکته مهم این است که شورای جهانی طلا اعلام کرده منتظر اوج قیمت باشید. این شورای پیش‌بینی می‌کند احتمالاً طلا به طور قابل‌توجهی بالاتر برود.

خبر مرتبط
سکه به مرز حساس رسید/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 19 آذر

اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی شنبه شب با کاهش 50 هزارتومانی بر روی مرز حساس 29 میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفت.

در بازار داخل هم قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز شنبه تقریباً ۶ هزار تومان گران شده بود. قیمت سکه امامی هم که دو روز قبل با ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار بسته شده بود، ظهر امروز با رشد ۵۰ هزار تومان بر روی ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید