رشد صف‌های خرید و فروش؛

ریزش آمار معاملات با رشد انتظارات منفی/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 24 آبان+ اینفو

کدخبر: ۶۰۹۹۸۹
اقتصادنیوز: بورس تهران روز سه‌شنبه با افت تراز شاخص کل و هم‌وزن به کار خود پایان داد. ارزش معاملات خرد روز دوشنبه کاهش 7 درصدی داشت و روند خروج جریان پول حقیقی نیز شدت یافت.
ریزش آمار معاملات با رشد انتظارات منفی/ پیش‌بینی بازار سهام امروز 24 آبان+ اینفو

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در روند معاملات روز معاملاتی گذشته شاهد کاهش تراز کمتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت ریزش تراز شاخص کل بود. در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه شاخص‌ها شاهد ریزش یک پله‌ای بودند اما در همان ابتدای کار روند نزولی شاخص کل شدت یافت. بورس تهران با رشد انتظارات منفی و رشد ضعف چشم‌انداز‌های بازار سهام با کاهش ارزش معاملات خرد و رشد خروج جریان پول حقیقی در کنار کاهش تراز شاخص‌های اصلی بازار مواجه شد.

سیگنال صعودی قیمت طلا به بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه امروز 24 آبان

روز سه‌شنبه، شاخص‌های سهامی فرابورس ایران تماماً قرمز پوش بودند و شکاف بازدهی شاخص کل و هم‌وزن که در بورس تهران نزدیک به 1 صدم درصد بود؛ در بازار فرابورس ایران رقم 15 صدم درصدی داشت. کمترین بازدهی را در میان شاخص‌های اصلی فرابورس، شاخص بازار اول فرابورس با 57 صدم درصد ریزش به ثبت رساند و بیشترین بازدهی نیز به شاخص بازار دوم فرابورس با 28 صدم درصد کاهش تراز تعلق گرفت.

در بین شاخص صنایع نیز صنعت استخراج نفت با 25.7 میلیارد تومان ورود پول حقیقی بالاترین میزان ورود پول حقیقی را در بین صنایع به ثبت رساند. صنعت حمل و نقل با 18.7 میلیارد تومان و صنعت استخراج کانه‌های فلزی با 17.6 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با 90.9 میلیارد تومان خروج پول حقیقی بیشترین میزان کاهش مالکیت حقیقی را به ثبت رساند و صنعت خودرو و ساخت قطعات با 60.8 میلیارد تومان و صنعت محصولات شیمیایی با 49.5 میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که میزان بیشتری از مالکیت حقیقی خود را از دست دادند.

روند معاملات سهامی 30 روز اخیر

ارزش معاملات خرد بازار سهام روز سه‌شنبه به 3 هزار و 906 میلیارد تومان رسید. کاهش 7 درصدی این معیار در روز سه‌شنبه با وجود رشد 10 درصدی آن در روز دوشنبه به ثبت رسید. بورس تهران هفته گذشته شاهد رشد متوسط ارزش معاملات خرد و افزایش مالکیت حقیقی بازار سهام بود اما با گذر شاخص کل از سطح 2 میلیون واحدی، به نظر می‌رسد توان افزایشی ارزش معاملات خرد بازار سهام کاهش یافته است.

جریان پول حقیقی روز سه‌شنبه در حالی منفی 310 میلیارد تومان به ثبت رسید که روز دوشنبه و یکشنبه شاهد تعادل مقابله حقیقی و حقوقی بودیم. نکته قابل توجه روند نوسانی جریان پول حقیقی در معاملات اخیر است. در هفته قبل ورود جریان پول حقیقی موجب حمایت شاخص کل شد اما در روند معاملات این هفته شاهد برگشت به شرایط دو هفته قبل هستیم.

روز شنبه ارزش صف‌های خرید کاهش شدیدی داشتند. ارزش صف‌های خرید سهام روز یکشنبه به نسبت روز شنبه افزایش 1 درصدی داشت و ارزش صف‌های فروش 3 درصد افت کرده بود. دوشنبه ارزش صف‌های خرید سهام به نسبت روز یکشنبه 40 درصد رشد کرد و به 193 میلیارد تومان رسید و ارزش صفوف فروش نیز با 30 درصد افت تا سطح 196 میلیارد تومانی کاهش داشت. روز سه‌شنبه ارزش صف‌های خرید و فروش کاهش شدیدی داشت. ارزش صف‌های خرید با 51 درصد افت به 94 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز با 63 درصد کاهش به 72 میلیارد تومان نزول کرد.

روز معاملاتی گذشته سرانه خرید هر کد حقیقی از 24.3 میلیون تومان روز دوشنبه تا 23.1 میلیون تومان کاهش داشت. دیروز سرانه فروش هر کد حقیقی نیز افزایش داشت و از 22.9 میلیون تومان به 25 میلیون تومان رسید. با این اوصاف معاملات روز سه‌شنبه شاهد غلبه فروشندگان حقیقی پس از 8 روز معاملاتی بود.

پیش بینی بورس چهار‌شنبه

اینفو بورس

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز چهار‌شنبه در تداوم رکود معاملاتی روز‌های گذشته آغاز خواهد شد. روابط بین‌الملل این روز‌ها موجب شده تا بازار‌های آزاد ارز و طلا نیز رکودی شوند و چشم‌ها به تغییرات چشم‌انداز بازار‌های موازی باشد. با این حال شروع نیمه دوم سال با انتشار صورت‌های مالی نیم‌ساله می‌تواند همچنان محرکی بنیادی برای شاخص‌های سهامی باشد. با این وجود اصلی‌ترین عامل تثبیت کننده ارزش معاملات خرد بر سطح 4 همتی را می‌توان تنش‌های سیاسی و نظامی خاورمیانه دانست که چشم‌انداز‌های کوتاه مدت بازار‌ها را به چالش کشیده است.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز ارزش معاملات خردی در سطح 3 تا 5 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با افت تراز ضعیف شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی منفی و اندک شاخص‌های اصلی بازار سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم‌وزن به نسبت شاخص کل در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام  افزایش می‌یابد و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد اندکی وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی در سطح 23 میلیون تومانی قرار گیرد و سرانه فروش نیز در بالای 24 میلیون تومان قرار گیرد. فرابورس تهران احتمالاً ریزش تراز کمتری در شاخص‌های اصلی خود به نسبت بورس داشته باشد؛ اما احتمالاً شکاف بازدهی در بین شاخص کل و هم‌وزن بورس و فرابورس افزایش یابد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید