گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه؛

صعود بورس در روز رکود

کدخبر: ۶۰۸۷۳۷
اقتصادنیوز: در روزی که ارزش معاملات خرد سهام افت کرد، شاخص‌ها صعود کردند.
صعود بورس در روز رکود

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 3 هزار و 345 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 56 هزار و 41 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش 2 هزار و 578 واحد در رقم 698 هزار و 768 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 13 واحدی به رقم 25 هزار و 4 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 32 واحد به سطح 123 هزار و 823 واحد رسید. 

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فملی، پارسان و حکشتی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل شپنا، فارس و شبندر از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، تجلی و آریا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای وهور، انتخاب و فزر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خگستر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 263 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 416 میلیارد تومان بود که 6 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 32 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 994 میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 68 نماد صف خرید داشتند و 31نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 43 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 194 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 0.9 درصدی به 408 میلیارد تومان رسید.

020817

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید