گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سکه؛

قیمت طلا ریزش کرد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۴ مهر

کدخبر: ۶۰۴۱۷۴
اقتصادنیوز: قیمت طلای جهانی شب گذشته در حدود 10 دلار ریزش کرد و با 1922 دلار معامله شد. در شرایط کنونی معامله‌گران روند قیمت سکه امامی در سومین روز هفته را چگونه پیش‌بینی کرده اند؟
قیمت طلا ریزش کرد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۴ مهر

به گزارش اقتصادنیوز، برخی از فعالان اقتصادی بازار سکه معتقدند قیمت سکه امامی در سومین روز هفته احتمالا تحت تاثیر قیمت طلای جهانی نوسانات کاهشی را ثبت کند.

قیمت اونس طلا که در روز جمعه و شنبه هفته جاری تا سطح ۱۹۳۲ دلار بالا رفته بود، شب گذشته از این مرز سقوط کرد و با ریزش ۱۰ دلاری تا ۱۹۲۲ دلار پایین آمد.

کاهش قیمت طلا در شرایطی است که جنگ غزه واسرائیل هر روز داغ تر از روز قبل می شود. طبق اخبار منتشر شده، تحرکات جنگی حزب الله لبنان برای مقابله با اسرائیل نیز وارد مرحله جدیدی شده است.  

با شرایط جنگی در بخشی از خاورمیانه که برخی آن را آبستن شکل‌گیری جنگی تمام عیار می‌خوانند، بازارها نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. در کنار افت قیمت طلا، قیمت دلار هم به واسطه کاهش قیمت درهم‌، قدرت کافی برای صعود نداشته و نوسانات کاهشی محدودی را تجربه کرده است. روز گذشته قیمت دلار تا سطح ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت، البته در واپسین ساعات معاملات نقدی بر روی پله هفتم این کانال ایستاد.

در معاملات پشت خطی یکشنبه شب هم کمتر کسی خواهان خرید سکه بود و این فلز زرد رنگ داخلی در مقایسه با روز یکشنبه رنج بود. قیمت هر قطعه سکه امامی عصر یکشنبه با ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شده بود.

تکنیکال‌کارها می‌گویند سکه امامی در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون تومان را پیش روی خود دارد که در تلاش است به این محدوده برسد.

از سوی دیگر محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم برای بازار سکه مهم است. به عقیده فعالان اقتصادی اگر این مرز از دست برود فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید