گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و سکه؛

فشار به بازار سکه از ۳ جناح/پیش بینی قیمت سکه امروز ۵ مهر

کدخبر: ۶۰۰۵۶۱
اقتصادنیوز: برخی از فعالان اقتصادی با اشاره به 3 دلیل پیش بینی می کنند که امروز 5 مهرماه 1402قیمت سکه توان صعود به پله‌های بالاتر را نداشته باشد، هر چند که برخی دیگر از تحلیل‌گران انتظارات دیگری از بازار دارند.
فشار به بازار سکه از ۳ جناح/پیش بینی قیمت سکه امروز ۵ مهر

به گزارش اقتصادنیوز ، فعالان بازار سکه می گویند احتمالا‌ قیمت سکه امامی در روز جاری به سه دلیل توانایی صعود معنادار را نداشته باشد.

روز گذشته قیمت طلای آبشده کانال ۱۰ میلیون تومان را از دست داد و در معاملات پشت خطی  هم با ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شد. تکنیکال کارها معتقدند محدوده ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان حمایت خط روند صعودی طلا است. از طرفی بررسی نمودار قدرت خرید نسبی طلای آب‌شده نشان می‌دهد که نمودار آر اس آی در محدوده حمایتی قرار دارد که می‌تواند به موج اصلاحی کنونی پایان دهد.

از سوی دیگر وضعیت بازار طلای جهانی هم قرمز شده است.قیمت اونس طلا روز گذشته با ریزش تقریبا ۱۵ تا کف کانال ۱۹۰۰ دلار پایین آمد که در واقع پایین ترین قیمت‌ در یک ماه گذشته است.

تحلیلگران اقتصادی درباره ریزش نرخ طلا می گویند بعد از اینکه بازدهی خزانه داری و افزایش ارزش دلار به دلیل چشم انداز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای مدت طولانی تری افزایش یافت، فلز گران بهای جهانی از منطقه امن خود خارج شود.

فعالان اقتصادی معتقدند در حال حاضر کاهش قیمت طلا خبر خوب برای سکه بازان داخلی نیست.قیمت سکه امامی دیروز از مرز مهم ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عقب نشینی کرد و در پشت خط سه شنبه شب هم‌ نتوانست خود را بالای محدوده یاد شده برساند.

در کنار این دو عامل، اخبار ضد و نقیض سیاسی هم موجب شده فضای بازار سکه مه آلود شود و ریسک پذیری خریداران سکه کم شود.

به عقیده آنها اگر امروز سکه پایین تر از مرز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ماندگار شود امکان افت تدریجی فلزگرانبهای داخلی تا سطح ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد.

با این حال عده ای دیگر باور دارند که دلار به راحتی در مسیر نزول قرار نمی گیرد این اتفاق موجب خوشبینی برخی از معامله گران سکه شده است.قدیمی‌های بازار باور دارند اگر سکه بالای مرز حساس فعلی تثبیت دهد می تواند به مرور به سمت مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید