پس‌لرزه جنگ اوکراین به برلین رسید؛

عقبگرد آلمان به دوره سوخت‌های کثیف/ اثر روسی بر بزرگترین اقتصاد اروپا

کدخبر: ۵۹۵۸۳۳
اقتصادنیوز: آلمان نخستین توربین بادی خود را تخریب کرد؛ اقدامی که با واکنش فعالان زیست‌محیطی مواجه شد. پرسشی که وجود دارد این است که چرا این کشور دست به چنین اقدامی زده است؟
عقبگرد آلمان به دوره سوخت‌های کثیف/ اثر روسی بر بزرگترین اقتصاد اروپا

به گزارش اقتصادنیوز ، اقتصاد آلمان به عنوان بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین اقتصاد در منطقه اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. با این حال، این اقتصاد بزرگ به لحاظ انرژی وابستگی زیادی به گاز و نفت روسیه دارد.

وقوع جنگ و درگیری میان روسیه و اوکراین، منجر به عدم دسترسی آلمانی‌ها به انرژی روسیه شد. بحران انرژی در آلمان هم از همین‌جا آغاز شد و حالا کار را به جایی رسانده که آلمانی‌ها را وادار به استفاده از زغال سنگ کرده است؛ اما دلیل تخریب توربین‌های بادی چه بود؟

رسانه‌ها از تخریب نخستین توربین بادی در مزرعه بادی واقع در وستفالیا در آلمان خبر داده‌اند. قرار است تا پایان سال 2023، دست کم 6 تا 7 توربین بادی دیگر هم تخریب شوند. به جای آن، آلمانی‌ها قصد دارند در این منطقه اقدام به تولید زغال‌سنگ قهوه‌ای کنند.

زغال‌سنگ قهوه‌ای به عنوان یکی از آلاینده‌ترین انواع زغال‌سنگ شناخته می‌شود. با این حال، مقامات در این اقتصاد بزرگ اروپایی اعلام کرده‌اند که به دلیل بحران انرژی، این تصمیم، اقدام درستی بوده است.

بسیاری از فعالان زیست‌محیطی به دنبال رسانه‌ای شدن این خبر، دولت آلمان را نقد کرده‌اند و گفته‌اند چنین اقدامی به لحاظ نمادین، نشان‌دهنده عقب‌نشینی دولت این کشور از برنامه‌های حفاظت از محیط زیست و اقلیم خواهد بود.

برخی از کارشناسان گفته‌اند توربین‌هایی که آلمان تخریب می‌کند، متعلق به 20 سال پیش هستند و نسبت به توربین‌های بادی جدید، بهره‌وری کافی را ندارند. به‌علاوه، تولید زغال‌سنگ می‌تواند مانع از تشدید بحران انرژی در این کشور شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید