رصد بازار خودروهای داخلی + جدول قیمت

افت 20 میلیون تومانی «207 پانا اتومات» در بازار

کدخبر: ۵۶۷۴۶۵
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودرو از کاهشی شدن قیمت پرطرفدارهای ایران خودرو در بازار امروز 26 فروردین 1402 حکایت دارد، بطوریکه ایران خودرویی‌ها با کاهش 10 تا 20 میلیون تومانی راهی بازار شدند و برخی نیز تغییر قیمت نداشتند.
افت 20 میلیون تومانی «207 پانا اتومات» در بازار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ به گفته فعالان بازار خودرو اعلام خبر تحویل خودروهای ثبت نامی در طرح یکپارچه، طی 3 ماه آینده یکی از دلایلی است که می توان کاهشی شدن قیمت برخی خودروها در بازار را به آن نسبت داد. طبق اعلام سخنگوی وزارت صمت متقاضیان خودروهای داخلی در طرح یکپارچه، از امروز می‌توانند با مراجعه به سامانه از زمان نوبت‌ خود برای دریافت خودرو مطلع شوند. به گفته سخنگوی وزارت صمت، نوبت‌دهی متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌های سایپا، مدیران‌خودرو، فردا و ایلیا مشخص شده و تمامی این متقاضیان حداکثر ظرف ۳ ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد، متقاضیان خودروهای شرکت‌های کرمان‌موتور و مکث‌موتور نیز حداکثر در مدت ۶ ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند. خبر اعلام شده از سوی وزارت صمت موجب شده تا پالس منفی به بازار خودرو برسد که این امر بر کاهشی شدن قیمت اثرگذار بوده است.

از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان می دهند در امروز نرخ دلار در بازار هم شکل کاهشی داشته که این امر نیز بر کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار اثرگذار بوده است.

براساس ارزیابی بازر امروز «207 پاناراما اتومات» افتی 20 میلیونی داشت و بیشترین کاهش قیمت را از آن خود کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 728 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به آخرین روز تعطیلات تغییر قیمت نداشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار امروز 10 میلیون کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و 645 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد.

اما «رانا پلاس» هم در بازار 605 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمتی در بازار نداشت. از سوی دیگر خانواده دنا هم امروز تغییر قیمتی نداشتند و «دناپلاس» در بازار 790 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 10 میلیونی را ثبت کرد، براساس ارزیابی بازار افت قیمت 10 میلیون تومان بوده با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار یک میلیارد و 70 میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «207 پاناراما اتومات» هم در بازار یک میلیارد و 145 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افت20 میلیونی را ثبت کرد.

ایران اقتصاد 2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید