ریشه یابی افت 11 درصدی قیمت مرغ

جهش بی سابقه عرضه گوشت مرغ در بازار+ نمودار

کدخبر: ۵۴۸۹۰۱
اقتصادنیوز: در آذرماه 1401 عرضه گوشت مرغ در کشتارگاه ها رکورد زنی کرد. آمارها نشان می دهد رشد 32 درصدی این شاخص در بازه دو ساله بی سابقه بوده است. به باور برخی از تحلیلگران یکی از مهم ترین دلایل افت قیمت این کالا، عرضه بالای این محصول در آذر ماه بوده است.
جهش بی سابقه عرضه گوشت مرغ در بازار+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، روند عرضه گوشت مرغ در کشتارگاه های کشور مسیر قابل توجهی را به ثبت رسانده است. طبق داده های مرکز آمار ایران، در آذر ماه به یکباره عرضه گوشت در کشتارگاه های کشور از کف خود جدا شده و رکورد بالایی را ثبت کرده است.

گوشت مرغ

رکوردزنی در عرضه گوشت مرغ آذر 1401

در آخرین ماه پاییزی امسال، عرضه گوشت طیور در کشتارگاه ها تقریبا برابر با 199 هزارو 200 تن بوده که نسبت به ماه قبل خود تقریبا 32.3 درصد بیشتر شده است.

بررسی رشد ماهانه عرضه وزنی گوشت طیور در ماه های اخیر نشان می دهد در دو سال اخیر این میزان رشد بی سابقه بوده است.

آمار نقطه ای در این شاخص نیز نشان می دهد با وجود آن که در سه ماه اخیر مسیر رشد نقطه ای عرضه گوشت طیور در سه ماه اخیر منفی بوده اما در این ماه با 6 درصد رشد مواجه شده است.

بررسی تفکیکی وزن طیور عرضه شده در کشتارگاه ها

در آذرماه، وزن مرغ و خروس عرضه شده در کشتارگاه ها برابر با 196 هزار و 218 تن بوده که نسبت به ماه قبل خود 33 درصد بیشتر شده است. مقایسه سالانه نیز در این شاخص رشدی 8 درصدی را نشان می دهد.

بررسی های ماهانه نیز نشان دهنده افت 1 درصدی گوشت شترمرغ در کشور بوده که تنها افت ثبت شده در میان بخش های مختلف بوده است.

برخی معتقدند این تزریق بالای گوشت طیور در کشتارگاه ها به نوعی موجب شد تا قیمت مرغ درپایان پاییز امسال نزولی شده و کاهشی 11.8 درصدی را به ثبت برساند. به نوعی عرضه بالا موجب افت قیمت در این ماه شده است.

گوشت مرغ

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید