آشتی حقیقی ها با بازار سهام

صعود بورس تضمین شد؟ /پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۳۳۰۸۲
وضعیت بورس به شدت خوب شده است. به نظر می رسد بخشی از پول های پارک شده در کارگزاری ها و صندوق های درآمد ثابت به سمت بازار سهام روانه شده اند.
صعود بورس تضمین شد؟ /پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز هم بورس یک رشد عالی را ثبت کرد. در روزهای شنبه و دوشنبه این هفته بازار سهام به شدت صعودی بود و روز یکشنبه هم وضعیت خوبی داشت. با توجه به سیگنال های مختلفی که از معاملات صادر می شود به نظر می رسد رشد بازار سهام تا کانال 1.5 میلیون واحدی به راحتی ادامه خواهد داشت.

دیروز جدا از اینکه شاخص کل و شاخص هم وزن بورس رشدهای بیش از 3 درصدی را ثبت کردند، یک اتفاق بسیار مهم در بازار رخ داد که ارزش آن از تمام مسائل دیگر بیشتر بود. رشد ارزش معاملات خرد بهترین اتفاقی بود که می توانست رخ دهد.

روز گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام به 4900 میلیارد تومان رسید؛ رقمی که طی چند ماه گذشته مشاهده نشده بود. در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته ارزش معاملات خرد 3600 و 3300 میلیارد تومان بود اما روز دوشنبه ارزش معاملات با یک جهش اساسی مواجه شد.

بالا رفتن ارزش معاملات خرد بزرگ ترین مزیتی که دارد این است که عرضه ها در بازار را می بلعد و اجازه نمی دهد عرضه ها، باعث افت قیمت شوند. همین دلیل به تنهایی کافی است تا متوجه شویم بورس فعلا به رشد خود ادامه می دهد.

آشتی حقیقی ها با بازار سهام

البته این رشد تا کانال 1.5 میلیون واحد و پس از آن تا 1.6 میلیون واحد ادامه خواهد داشت و در این محدوده ها مقاومت هایی مستحکم وجود دارند که شکستن آن ها به آسانی میسر نمی شود.

اتفاق مثبت دیگری که دیروز رخ داد تزریق حدود 600 میلیارد تومان پول جدید به بازار توسط سرمایه گذاران حقیقی بود. این موضوع نشان می دهد حقیقی ها با بورس آشتی کرده اند و به رشد آن امید زیادی دارند.

همچنین شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز تا عدد 1.42 بالا رفته که ضعف فروشنده ها را نشان می دهد.  فروشنده های حقیقی حدودا 5 ماه قدرت بیشتری از خریداران داشتند و حالا به نظر می رسد دوران حکمرانی آن ها بر بورس به پایان رسیده است.

630 نماد مثبت

با این حساب برای برای بازار امروز هم می توان رشد شاخص ها و قیمت نمادها را در نظر داشت. دیروز در دقایق پایانی بازار 630 نماد مثبت در مقابل 40 نماد منفی وجود داشت که بخشی از این تقاضا به بازار امروز نیز کشیده خواهد شد. پس بازگشایی مثبت شاخص ها اتفاقی قابل پیش بینی است.

البته با بالا رفتن قیمت سهم ها، عرضه ها نیز افزایش خواهند یافت که درصورت رشد مجدد ارزش معاملات، تهدیدی بابت پایین رفتن قیمت سهم ها وجود نخواهد داشت. اما پیش بینی می شود که شتاب رشد شاخص ها کمتر از این شود و بازار با تعادل بیشتری به سمت بالا حرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید