ریزش معاملات مسکن در تیر 1401

مناطق محبوب خریداران مسکن در پایتخت +جدول

کدخبر: ۵۱۳۲۱۰
اقتصادنیوز: براساس آمار بانک مرکزی تعداد معاملات ثبت شده در تیر ماه 1401 نسبت به ماه قبل ۲۵.۸ درصد کاهش داشته است
مناطق محبوب خریداران مسکن در پایتخت +جدول

به گزارش اقتصادنیوز روند صعودی معاملات مسکن در بهار ادامه دار نبود و در نخستین ماه فصل تابستان باز مسکن با ریزش معاملات مواجه شد.

براساس آمار بانک مرکزی تعداد معاملات ثبت شده در تیر ماه نسبت به ماه قبل ۲۵.۸۰ درصد کاهش داشته است.منطقه ۹ با ریزش ۳۷.۸۷ درصدی رکورد دار کاهش معاملات بوده است.در این ماه ۲۷۵ معامله در این منطقه انجام شده است.در منطقه ۱۵ نیز۱۷۶ معامله انجام شده که نسبت به ماه گذشته ۳۵.۵۲ درصد کاهش معاملات مسکن  را تجربه کرده است.منطقه ۱۶ نیز در جایگاه سوم ریزش معاملات مسکن قرار دارد و کاهش ۳۱.۸۶ را پشت سر گداشته است.مناطق ۱۰،۲،۱۳،۷،۱۲و ۱۱بیش از متوسط ریزش معاملات مسکن در تیرماه ،دچار ریزش خریدار شده اند.

اکوایران در این باره نوشت: در حالی که تمام مناطق تهران کاهش معاملات را تجربه کرده اما منطقه ۱۹،۲۰و ۱۸ نسبت به سایر مناطق کم ترین ریزش معاملات را در تیر ماه داشته اند.منطقه ۵ به عنوان یکی از مناطق محبوب خریداران مسکن با ریزش ۲۴.۷۵ درصدی۲ هزار و ۸۷ معامله مسکن در تیرماه داشته است.

طبق گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت خانه‌های معامله شده پایتخت در تیر ماه امسال با رشد ۵.۸ درصدی به ۴۱.۷ میلیون تومان در هر مترمربع رسیده است، این در حالی است که مرکز آمار ایران یک روز قبل از انتشار گزارش بانک مرکزی تورم مسکن در تیرماه را ۸.۳ درصد و متوسط قیمت خانه‌های معامله شده را متری حدود ۴۵ میلیون تومان اعلام کرده بود.

 همچنین طبق گزارش بانک مرکزی تعداد معاملات مسکن در پایتخت طی ماه گذشته با افت حدودا ۲۵ درصدی به حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی رسیده است. این در حالی است که مرکز آمار ایران تعداد خانه‌های معامله شده در ماه گذشته را حدود ۸۷۰۰ واحد اعلام کرده بود.

قیمت سکه زندانی شد/طلا اوج گرفت

با توجه به گزارش بانک مرکزی در ماه گذشته شاخص تورم اجاره‌بهای مسکن در تهران رشد ۴.۵ درصدی را ثبت کرده است. با این رشد، تورم نقطه‌ای مسکن در پایتخت به ۵۲ درصد رسیده که اندکی از تورم عمومی۵۴ درصدی کمتر است.

22

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید