رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش قیمت 6 محصول ایران خودرو در یک روز! + جدول

کدخبر: ۴۸۹۳۱۳
اقتصادنیوز:امروز 28 فروردین 1401 ورود نرخ دلار به کانال 28 هزار تومان موجب شد تا قیمت خودرو بار دیگر در بازار جهش کند، بطوریکه محصولات پرتیراژ ایران خودرو در بازار با رشد یک تا 6 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.
افزایش قیمت 6 محصول  ایران خودرو در یک روز! + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ بررسی بازار خودرو در آخرین هفته فرودین ماه 1401 نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو امروز «سمند LX » و «سمند LX با موتورEF7» تنها خودروهایی بودند که افزایش قیمت نداشتند و سایر پرتیراژهای این شرکت امروز با رشد قیمت در بازار عرضه شدند.

روند افزایشی قیمت خودرو در بازار در حالی است که فعالان این بازار، عرضه قطره چکانی خودرو را یکی از عوامل رشد قیمت در بازار دانسته و معقتدند پیش فروش های خودروسازان موجب شده تا سهم بازار آزاد از عرضه خودرو به میزان قابل توجهی کاهش یابد. از سوی دیگر فعالان بازار بر این نکته تاکید می کنند که بازی قیمتی دلار سردرگمی قیمت خودرو در بازار را به همراه داشته و این امر موجب شده تا خودرو نیز در بازار با نوسان قیمت گذاری شود.

نوسان قیمتی در بازار خودرو در حالی هر روز قیمت خودرو را به یک سمت می برد که به گفته فعالان بازار خودرو، هنوز خریداران با بازار خودرو آشتی نکرده اند، در این خصوص فعالان بازار خودرو به این نکته تاکید می کنند که بی اعتمادی در بازار موجب شده تا معاملات در بازار خودرو به پایین ترین سطح خود برسد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز «سمند LX» و «سمند LX با موتورEF7» بدون تغییر در بازار عرضه شدند و راه خود را سایر پرتیراژهای ایران خودرو جدا کردند. با این شرایط امروز «سمند LX» در بازار امروز بدون تغییر280 میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF7» 314 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. ثبات قیمت این دو خودرو در بازار در حالی رقم خورد که امروز «سمند سورن پلاس» رشدی یک میلیون تومانی در بازار داشت و 320 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در میان محصولات ایران خودرو امروز «رانا پلاس» هم رشدی 2 میلیون تومانی در بازار داشت و 332 میلیونی به فروش رسید. اما «دنا معمولی» امروز در بازار رشد پنج میلیونی داشت و 385 میلیون تومان در بازار معامله شد. از سوی دیگر قیمت «دنا پلاس توربو اتومات» نیز در بازار با افزایش 6 میلیونی 490 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

در اکوایران ببینید؛

از سوی دیگر در میان خانواده پژو 207 امروز «پژو 207 دنده ای» نیز رشدی 2 میلیون در بازار داشت و 385 میلیون دست به دست شد و قیمت «پژو 207 شقف شیشه ای» با افزایش 2 میلیونی در بازار به  395 میلیون تومان رسید.

ایران 28

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید