رشد قیمت سکه در معاملات پشت خطی

پیش بینی بازگشت خریداران به بازار سکه

کدخبر: ۴۸۱۰۵۸
در زمان نوشتن این گزارش قیمت اونس توانست به مرز 2 هزار دلار برسد که این امر می تواند امروز به عنوان یک شوک در بازار سکه در ایران عمل کند .
پیش بینی بازگشت خریداران به بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سکه در انتهای معاملات عصر دیروز یکشنبه 15 اسفند ماه رشد اندکی را تجربه کرد . این فلز زرد رنگ دیروز 5 هزار تومان بر ارزش خود افزود  و با 11 میلیون و  910 هزار تومان معامله شد. این  رشد  در حالی اتفاق افتاد  که بازار جهانی طلا  روز گذشته  تعطیل بود اما روز شنبه قیمت اونس طلا بالای 1970 دلار ایستاده بود. از طرفی هم قیمت دلار روز گذشته برخلاف روند صعودی سکه  در حال عقب نشینی بود.

 شوک جدید به بازار سکه 

روز گذشته یک خبر سیاسی  باعث شد که انتظارات افزایشی در بازار سکه تقویت شود .آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پی درخواست روسیه مبنی بر دریافت تضمین کتبی درخصوص حفظ حقوق این کشور در همکاری‌ها و روابط اقتصادی با ایران عنوان کرد که تحریم‌های اعمالی علیه مسکو ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.

از نظر برخی از تحلیگران بازار سکه  این خبر می تواند بر روند مذاکرات تاثیر بگذارد و نرخ دلار به بالای 26 هزار تومان برگردد و  همین امر باعث برگشت خریدارن به بازار سکه شود. 

از طرفی هم در زمان نوشتن این گزارش قیمت اونس توانست به مرز 2 هزار دلار برسد که این امر می تواند  امروز  به عنوان یک شوک در بازار سکه  در ایران عمل کند . 

اما در معاملات پشت خطی شب گذشته  معامله گران قیمت سکه را برای امروز 16  اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

رشد قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی شب گذشته  با 11 میلیون و 945 هزار تومان معامله شد.این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی شنبه شب  25 هزار تومان رشد را نشان می دهد. در معاملات پشت خطی شنبه شب قیمت سکه بر روی 11  میلیون و 920 هزار تومان قرار داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید