رصد نیمروزی بازار ارز، طلا و سکه؛

انعکاس یک انفجار در بازار دلار /افزایش همزمان قیمت دلار و سکه

کدخبر: ۴۶۹۴۴۸
اقتصادنیوز: بازار ارز و طلا امروز بر خلاف روز گذشته شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود
انعکاس یک انفجار در بازار دلار /افزایش همزمان قیمت دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز و طلا امروز بر خلاف روز گذشته شاهد پیشروی قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود. قیمت دلار آمریکا امروز یکشنبه 26 دی 1400  نسبت به روز گذشته 470تومان بالاتر بود. قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار امروز 27 هزار و 920 تومان بود. 

در بازار  متشکل ارز هم قیمت دلار اندکی رشد کرد. قیمت دلار در این بازار امروز توانست 40 تومان افزایش را تجربه کند و با 25 هزار و 945 هزار تومان  معامله شود.


در اکو ایران ببینید،

 قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی در دومین روز این هفته قیمت خرید  دلار  یورو را اعلام  کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۵,۷۴۲ (بیست و پنج  هزار و هفتصد و چهل و دو  تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۶,۲۶۲  (بیست و شش هزار و دویست  شصت و دو  تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو  ۲۸,۹۵۵ ( بیست وهشت و هزار و نهصد و پنجاه و پنج تومان) و قیمت فروش یورو  ۲۹,۵۴۰(بیست و نه هزار و پانصد و چهل   تومان) است.

رشد اندک قیمت درهم 

قیمت درهم امروز  همزمان با افزایش قیمت دلار اندکی رشد را ثبت کرد. درهم در بازار امروز توانست 40 تومان بر ارزش خود بیفزاید و با 7 هزار و 620 تومان معامله شود.  با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد  27 هزارو 988 تومان به دست می‌آمد که اندکی نسبت به قیمت  دلار در بازار بالاتر بود. 

واکنش قیمت سکه و طلا به صعود دلار 

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود اما قیمت اونس طلا روز گذشته بر روی 1818 دلار قرار داشت. 

روز گذشته با افت قیمت دلار ، بازار سکه و طلا نیز آرایش نزولی به خود گرفت اما در بازار امروز با صعود قیمت دلار ، قیمت سکه و طلا نیز وارد فاز افزایشی شدند. 

قیمت طلا 18 عیار امروز  1 هزار و 200 تومان گران شد و با 1 میلیون و 200 هزار و 500 تومان معامله شد. قیمت سکه هم امروز 40 هزار تومان بر ارزش خود افزود و با 12 میلیون و 295 هزار تومان مبادله شد.

انعکاس شایعه انفجار در بازار دلار 

 صدای مهیبی حول و حوش ساعت ۲۴ دیروز شنبه در  در چند شهر غرب کشور شنیده شد.بنا بر گزارش‌های غیررسمی این صداها در چهار استان کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام شنیده شده است. اگرچه هنوز خبر دقیقی در اینباره منتشر نشده اما صدای آن به بازرارز تهران هم رسید و معامله گران بازار ارز به آن توجه کردند. 

در کنار این خبر اظهارات رئیس کل بانک مرکزی هم در بازار دلار امروز برجسته بود. علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی شب گذشته درباره وضعیت بازار ارز گفت: در حال حاضر درآمد دولت نسبت به گذشته افزایش یافته و دسترسی به منابع ارزی نیز بهتر شده است که این موارد به کنترل بازار ارز کمک کرده است.

همچنین اخبار برجام از نگاه معامله گران دلار دور نماند. رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره برجام گفت: طرف مقابل به دنبال توافق موقت هست و پیشنهادهای را برای توافق موقت مطرح کرده است اما توافق موقت ایده‌ال ما نیست و راهبرد ما توافق دائم برای لغو تحریم‌های موثر است.

در دوران ترامپ برخی عناوین و برچسب‌های تحریم‌ها به‌عمد تغییر کرده است، به همین دلیل آمریکا‌یی‌ها زیر لغو این تحریم‌ها نمی‌روند و اعلام می‌کنند نمی‌توانیم درباره آنها مذاکره کنیم.

اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مذاکرات به‌دنبال کاهش توانمندی‌های ایران هستند که این موضوع خلاف خواسته‌های تیم مذاکره‌کننده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید