پیش بینی بازارهای چهارشنبه 15 دی 1400

زیرِ پای دلار خالی شد؟ /آهنگ متفاوت در بازار خودرو

کدخبر: ۴۶۶۹۴۰
اقتصادنیوز: بازارهای ارز، مسکن، خودرو و ...در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند.
زیرِ پای دلار خالی شد؟ /آهنگ متفاوت در بازار خودرو

به گزارش اقتصادنیوز ، بیشتر بازارها در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند و تغییرات بازارها اغلب محدود و ناپایدار است.

بازار ارز | قیمت دلار به کانال پایین تر می رود؟

قیمت دلار در حالی روز گذشته با نوسان شدید همراه شد که در برخی صرافی ها دلار را با قیمت 28 هزار تومان می فروختند. البته دلار در کف کانال 29 هزار تومان قرار گرفته و در صورت فشار روانی در کانال 28 هزار تومان هم تثبیت می شود. دلار بازار متشکل ارزی هم با افت مواجه بود. با از دست دادن مرز روانی درهم امارات، قیمت دلار و البته سکه هم شرایط نزولی به خود گرفت. ارسال سیگنال های مثبت از وین مبنی بر اعزارم هیات کره ای به وین و افزایش دیدار امریکایی ها با هیات های روسی و اروپایی نشان می دهد که طرف های مذاکره روی رفع تحریم های ایران متمرکز شده اند. 

بازار سهام | سناریوی محتمل شاخص بورس در روز آخر

در بازار سهام شاخص بورس در روز سه شنبه شاهد افت نزدیک یک درصدی شاخص کل بورس بود و فروشندگان نبض بازار را در اختیار داشتند. معاملات روز چهارشنبه بازار سهام البته اگرچه به سمت فروش تمایل دارد اما رفتار هیجانی بورس بازان غیرقابل پیش بینی است و چه بسا شاخص بورس در روز پایانی هفته مثبت شود که البته به توجه به شاخص های عملکردی بازار سهام، تداوم خروج پول حقیقی ها از بازار و پایین بودن ارزش معاملات خرد این اتفاق اندکی بعید است.

بازار خودرو | آهنگ متفاوت قیمت خودرو 

در بازار خودرو، ایران خودرویی ها شاهد افزایش قیمت برخی از محصولات پرتیراژ همچون دنا پلاس بودن اما سایپا بدون تغییر قیمت دنبال شد. بازار خودرو البته در انتظار تعیین تکلیف شدن مذاکرات برجامی در وین هستند. معامله گران اگرچه تحرکاتی را در بازار به ثبت رساندند اما همچنان در موقعیت انتظار به سر می برند.

بازار مسکن | تحرکات مسکن سراسری نیست

در بازار مسکن اگرچه نشانه های تحریک در بازار دیده می شود اما براساس گزارش های میدانی این تحرکات تنها در برخی از نقاط تهران (پایتخت) قابل مشاهده است. این تغییرات در حجم و قیمت دیده می شود. در این میان معامله گران منتظرند با ثبت نام نهضت ملی مسکن چه اتفاق عملی در روند ساخت و سازها می افتد، چرا که مسکن فعلا در موقعیت رکودی به سر می برد که طبق قاعده بعد از آن افزایش گاه و بیگاه قیمت ها سیگل و چرخه طبیعی از این بازار انتظار می رود. 

بازار ارز دیجیتال | زمان خرید بیت کوین است؟

دیروز بیت کوین به زیر 47 هزار دلار سقوط کرد برخی از تحلیل‌گران افزایش شاخص دلار آمریکا در این روند بی‌تاثیر نمی‌دانند.

مهمترین رویداد در بازار ارز دیجیتال صحبت های رئیس جمهور السالوادرو است که معتقد است سال آینده دو کشور دیگر رمز ارزها را قبول میکنند و همین مسئله از نگاه او می تواند قیمت کوین را به 100 هزار دلار برساند.

پیش بینی ها از آینده رمز ارزها با تاکید بیت کوین است. برخی از تحلیل این گزاره ها را مدعی اند، در صورت صحبت و راستی آزمایی پیش بینی ها، شرایط کنونی را بهترین موقع خرید بیت کوین ها می دانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید