تردید و انتظار خریداران بازار سهام بیشتر شد

سیگنال های منفی به بورس/خریداران بی رمق شدند

کدخبر: ۴۶۰۱۸۸
اقتصادنیوز: معاملات روز چهارشنبه 17 آذر 1400 با دریافت سیگنال های منفی از اخبار و رویدادهای برجامی، احتمالا با نوسان محدود و میل به افت دوباره شاخص دنبال شود.
سیگنال های منفی به بورس/خریداران بی رمق شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام روز پایانی هفته را با الگوی مشابهی دنبال می کند. در الگوی روز چهارشنبه سمت عرضه و تقاضا در یک وضعیت برابری قرار دارند، هر چند که فروشندگان در سمت عرضه همچنان پرزورتر از خریداران در سمت تقاضا هستند.

با این وجود، معاملات روز چهارشنبه فعلا همانند روزهای گذشته با ترکیبی از هیجان و رفتار معامله گران در نوسان محدود خواهد بود. بدین ترتیب روز چهارشنبه بازار با فشار طبیعی سمت عرضه روبه رو می شود که این وضعیت می تواند شاخص را قرمز رنگ نگه دارد.

توجه بورس به خبرهای سیاسی

شاخص فعلا در نیمه ابتدایی کانال 1.3 میلیون واحد حضور دارد و به نظر می رسد در روز چهارشنبه سمت و سوی شاخص در همان مسیر دنبال شود و شاخص کل بورس در همان محدوده با نوسان اندک باقی بماند.البته ناگفته نماند بازار در مختصات کنونی، اخبار و رویدادهای منفی را بیشتر پیگیری می کند. به همین دلیل اخبار منفی مربوط به تحریم برخی از نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی ایران هم می تواند روی هیجانی شدن بازار ارز و از سویی سیگنال های منفی به بازار سهام اثرگذار باشد.

به همین دلیل معاملات روز چهارشنبه به احتمال قوی در همان وضعیت با چاشنی تداوم مسیر کاهشی دنبال می شود. 

نظرسنجی اقتصادنیوز: تردید و انتظار خریداران

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد که معاملات روز چهارشنبه با میل بازار به سمت فروشندگان دنبال می شود. تحلیلگران و فعالان بازار معتقدند برآیند نیروهای عملکردی بازار نشان می دهد هم خروج حقیقی ها از بازار تداوم دارد هم اینکه صف های فروش بسیار بیشتر از صف های خرید است و این در حالی است که سمت همچنان از توان بیشتری در شرایط فعلی برخوردارند.

با اخبار و رویدادهای منفی از مذاکرات هسته ای و دورنمای مبهم از شرایط اقتصاد ایران، تردید و انتظار خریداران بیشتر شده است. پیش بینی ناپذیری اقتصاد ایران سرمایه گذاران را نسبت به حضور دوباره در بازار سرخورده کرده است.

  • 3
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید