پیش بینی بازارها یکشنبه 14 آذر 1400

قیمت دلار،بازارها را سردرگم کرد/سیگنال به بازارخودرو

کدخبر: ۴۵۹۳۵۹
اقتصادنیوز: با ثبت رشد پلکانی قیمت دلار، بازارها در شرایط انتظار و سردرگمی به سر می برند.
قیمت دلار،بازارها را سردرگم کرد/سیگنال به بازارخودرو

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها کماکان در واکنش به رشد پی در پی دلار در سردرگمی و انتظار به سر می برند و معلوم نیست این مرزها تا کی قرار است جابه جا شوند.

فوری/ حداقل حقوق سال 1401 کارمندان مشخص شد

بازار ارز | دلار 30 هزار تومان شد

قیمت دلار دیروز وارد کانال 30 هزار تومان شد و سکه هم به 13 میلیون تومان رسید. حرکت روبه جلوی دلار البته به نظر پایانی ندارد و قیمت ها تا 30.3 هزار تومان هم بالا رفت. سیگنال های برجامی وین مبنی بر دشوار بودن توافق طرفین بر احیای برجام، مهمترین دلیل برای واکنش لحظه‌ای معامله گران و دلاربازان بود. انتظار می رود تداوم مختصات فعلی، دلار را به سمت سطوح بعدی قیمتی سوق دهد. فاصله دلار تا سقف تاریخی 32 هزار تومان حالا بسیار کمتر شده و در دسترس هست.

بازار سهام | سناریوی محتمل در بورس

شاخص بورس در روز یکشنبه در انتظار خرق عادت بورس بازان است؛ بازار سهام در یک سیکل نزولی دنبال می شود، این در حالی است که انتظار می رود با توجه به اهرم های اثرگذار همچون رشد قیمت دلار، کاهش اندک نرخ سود بانکی در روزی که کامودیتی ها تعطیل هستند،  مسیر نزولی شاخص متوقف شود. البته باید منتظر بود که آیا در شرایط ارزش پایین معاملات حقیقی ها، امکان چنین سناریوی محتمل هست؟

بازار خودرو | اهرم اصلی روبه جلوی قیمت ها

در بازار خودرو محصولات ایران خودرو و سایپا هر دو در روز گذشته شاهد حرکت روبه جلوی قیمت ها بود. پس از ورود دلار به کانال 30 هزار تومان، می توان نشانه های سیگنال گیری قیمت ها در بازار خودرو را هم رصد کرد. هر چند که بازار از نتایج دور نخست مذاکرات وین و خبر مهم شورای نگهبان در خصوص ساماندهی صنعت خودرو هم سیگنال گرفت اما فعلا مولفه اصلی اثرگذاری روی بازار خودرو، رشد پلکانی دلار است. البته انتظارات برای اعلام قیمت جدید توسط ستاد تنظیم بازار هم ادامه دارد.

بازار مسکن | احتمال تمدید ثبت نام نهضت ملی مسکن

بازار مسکن فعلا در انتظار اثرگذاری تصمیمات جدید در زمینه مسکن است و باید منتظر ماند که چه اتفاقی در ماه های آینده می افتد، چرا که در بازار مسکن طرف عرضه همچنان با ارایه تخفیف به دنبال فروش است و طرف تقاضا توان خرید ندارد. بر مبنای گزارش های میدانی نشانه های تحریک به افزایش حجم معاملات هم در بازار دیده می شود.

در تازه ترین اخبار هم، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی از احتمال تمدید ثبت نام نهضت ملی مسکن خبر داد. در همین حال ایرج رهبر، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران گفته است: در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، موضوع ورود چینی‌ها به طرح نهضت ملی مسکن به صورت کامل تکذیب شد. 

بازار ارز دیجیتال | شنبه سیاه رمز ارزها

یکی از  دلایل ریزش ارزهای دیجیتال در معاملات روز گذشته به  انتشار برخی رویدادها بر می گردد. براساس تازه ترین اخبار، امریکا لایحه ممنوعیت ارزهای دیجیتال را به سنا ارسال می‌کند، به نظر می‌رسد همین موضوع هراس قابل توجهی را میان معامله‌گران ایجاد کرده است. قیمت بیت‌کوین دیروز در شوک ناگهانی و با سقوط سنگین 16 هزاردلاری همراه شد.

تحلیلگران بازار دیروز را «شنبه سیاه» رمزارزها نامگذاری کرده اند چرا که اغلب رمزارزها افت سنگینی را تجربه کردند.بیت کوین رمزارز برتر بازار که به تازگی خود را تا کانال 59000 دلاری بالا کشیده بود، طی شوکی ناگهانی و در کمتر از چند ساعت سقوط کرد و بیشتر از 16000 دلار ارزش خود را  از دست داد. این ریزش سنگین پایین‌ترین قیمت بیت کوین از اواخر سپتامبر ( اوایل مهر) تاکنون محسوب می شود. اگرچه بیت کوین تا حدودی خود را بازیابی کرد.. برخی هم می گویند این رویداد پس از آن رخ داد که گزارش ماهانه اشتغال آمریکا انتظارات بازار را برآورده نکرد. 

  • Hotel-Revenue-Forecast
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید