دو سمت سبز و قرمز بازار بازار سهام؛

سقوط بانکی‌ها و رشد پالایشی‌ها در بورس امروز

کدخبر: ۴۵۹۱۴۴
اقتصادنیوز: امروز شنبه 13 آذر 1400، تمام نمادهای بانکی ریزش قیمت داشتند و اغلب سهم‌های پالایشی سبزپوش شدند.
سقوط بانکی‌ها و رشد پالایشی‌ها در بورس امروز

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه شاخص کل بورس پایتخت برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد. شاخص کل نسبت به روز کاری قبل 5 هزار و 337 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 334 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش 4 هزار و 652 واحدی در سطح 362 هزار و 908 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 100 واحد پائین آمد و در سطح 19 هزار و 135 واحد قرار گرفت. 

دو سمت سبز و قرمز بازار

در روز شنبه تمام نمادهای بانکی قرمزپوش شدند و نمادهای «وبملت»، «وتجارت» و «اخابر» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

در سوی دیگر بازار اغلب نمادهای پالایشی سبزپوش شدند و دو نماد «شبندر»، «شپنا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «فرابورس» و «ذوب» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «دماوند» و «توسن» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و فسبزوار و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فجهان و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افت ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با کاهش 7.5 درصدی به رقم 4 هزار و 671 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 402 میلیارد تومان بود که 9 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش 4.7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 56 میلیارد تومان رسید که 65 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید