گزارش اقتصادنیوز از آخرین آماررسمی کرونا در ایران

افزایش نگران‌کننده سهم بستری‌های کرونا از بیماران در ایران +نمودار

کدخبر: ۴۴۸۵۴۰
اقتصادنیوز: میزان ابتلا به کرونا در ایران در روز 27 مهر ماه 1400 به بیشینه خود در شش روز گذشته دست پیدا کرد. مقایسه میانگین این آمار با سال گذشته نشان می دهد مبتلایان در این روز تقریبا 164 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
افزایش نگران‌کننده سهم بستری‌های کرونا از بیماران در ایران +نمودار

 به گزارش اقتصادنیوز ، متغیرهای نگران کننده کرونا در روزهای پایانی مهر ماه روندی نوسانی را از خود برجای گذاشته اند. در برخی روزها ابتلا وفوتی مسیری روزانه داشته و در روزهای دیگر سیری صعودی را به ثبت رسانده است.

به طورکلی وزارت بهداشت و درمان هر روزه آماری را از وضعیت کرونایی کشور منتشر می کند.

تحلیل دقیقتر این آمارها نشان میدهد وضعیت ابتلا نسبت به موقعیت مشابه در سال گذشته هنوز بیش از صد در صد افزایش داشته و این اتفاق علامتی از تداوم وضعیت قرمز کرونایی در  نقاط کشور است.

رکورد ابتلا در شش روز گذشته

شمار مبتلایان روزانه کرونا در ایران در روز 27 مهر ماه برابر با 13 هزار و 308 نفر به ثبت رسید. مقایسه این رقم با مبتلایان روز گذشته نشان می دهد در این روز 12 درصد رشد در آمارهای ابتلا رقم خورده است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت در 26 مهر تعداد مبتلایان برابر با 11 هزار و 844 نفر ثبت شده بود.

به طور کلی روند ابتلا به کرونا در مهر ماه نشان میدهد به جز سه روز در تعداد روزانه مبتلاها در هر روز بالاتر از 10 هزار نفر بوده که حد بالایی به حساب می آید.

کرونا

رشد سالانه 164 درصدی در مبتلاها

در صورتی که ابتلا به کرونا را با سال گذشته مقایسه کنیم مشخص می شود رشد سالانه مبتلایان روزانه کرونا در 27 روز سپری شده از پاییز در کشور روندی نزولی داشته است.

در ابتدای مهر ماه رشد سالانه ابتلا به کرونا برابر با 426 درصد به ثبت رسید. پس از آن با روند نزولی این رشد نیز مسیری کاهشی پیدا کرد اما هنوز در سطح خطرناکی قرار دارد.

بررسی ها از میانگین آماری کرونا در کشور نشان می دهد اکنون متوسط هفت روزه ابتلا در مقایسه با سال گذشته 164.6 درصد افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر تعداد مبتلایان در کشور اکنون دو و نیم برابر موقعیت مشابه در سال 99 بوده است.

در کنار ابتلا روند بستری ها نیز در کشور نیز در جهت صعودی بوده و  آمار نگران کننده ای را از خود بر جای گذاشته است.

کرونا

افزایش نسبت بستری ها به بیماران تحت درمان 

در روز 27 مهر ماه شمار بستری های روزانه کرونا در کشور برابر با هزار و 783 نفر اعلام شده است. در کنار این دسته از بستری های روزانه درکشور شمار بیماران بدحال کرونایی نیز برابر با 4 هزار و 622 نفر به ثبت رسید.

حاص جمع دو شاخص فوق می تواند روندی از مجموع بستری ها در کشور باشد.

این رقم در روز 27 مهر ماه برابر با 6 هزار و 405 نفر بوده که 1.9 درصد از کل بیماران فعال در کشور بوده است.

به طور کلی بیماران فعال در هر روز کشور نشان میدهد در هر موقعیت چه تعداد از افراد تماما یا در بیمارستان ها و یا در منازل تحت مداوا هستند.

این رقم طبق محاسبات در روزهای اخیر برابر با 338 هزار و 61 نفر بوده است.

روند نسبت مجموع بستری ها به کل بیماران فعال در روزهای اخیر نشان میدهد مسیر این متغیر در کشور از ابتدای مهر ماه تاکنون روندی صعودی پیدا کرده که علامتی از افزایش سهم بستری در بیماران مبتلا به کرونا نسبت به روزهای ابتدایی مهر ماه است.

رتبه دوم مرگ ومیر کرونایی ایران در آسیا

در سوی دیگر آمارهای کرونایی کشورمشاهده می شود تعداد فوتی های روز 27 مهر ماه برابر با 167 نفر بوده است.

برای مقایسه این آمار با داده های جهانی به علت عدم هماهنگی زمانی بین کشور ها مناسب تر است که هر شاخص با روز گذشته آن مقایسه شود

در همین رابطه داده های منتشر شده در روز 26 مهر ماه نشان می دهد تعداد فوتی های روزانه کرونایی در روز 26 مهر ماه برابر با 181 نفر بوده دومین رتبه را در میان کشور های آسیایی داشته است.

رتبه نخست این متغیر نیز در داده های کرونایی این روز در آسیا از آن ترکیه بوده که برابر با 214 نفر به ثبت رسیده است.

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید