قیمت یورو بیش از 3 درصد افت کرد

عقب‌نشینی سکه از مرز حساس!

کدخبر: ۴۲۰۶۳۲
اقتصادنیوز: امروز 30 خرداد 1400 سکه امامی در بخش عمده معاملاتمرز 10 میلیون و 200 هزار تومان را حفظ کرد، اما در حوالی ساعت 5 عصر این مرز را از دست داد و روی 10 میلیون و 180 هزار تومان قرار گرفت.
عقب‌نشینی سکه از مرز حساس!

به گزارش اقتصادنیوز دلار آمریکا امروز کار خود را با کاهش قیمت 570 تومانی نسبت به عصر دیروز شروع کرد و روی 23 هزار و 630 تومان قرار داشت. نرخ دلار در ادامه معاملات افزایش یافت و پشت مرز 23 هزار و 800 تومان و روی قیمت 23 هزار و 740 تومان متوقف شد. امروز در بازار بازه نوسان درهم امارات شاهد تغییری نبود. قیمت درهم بین 6 هزار و 500 و 6 هزار و 600 تومان باقی ماند. در صورتی که بازه نوسان درهم به بالا منتقل می‌شد می‌توانست به افزایش قیمت دلار بیانجامد. پرونده درهم درمعاملات امروز  با قیمت 6 هزار و 520 تومان بسته شد.

سکه مرز حساس را از دست داد

قیمت سکه امامی در روز گذشته افت شدیدی داشت و نسبت به نرخ عصر روز پنج‌شنبه بیش از 5 درصد افت کرده بود. افت جهانی قیمت طلایکی از عوامل مهم افت قیمت سکه به‍‌ شمار می‌رفت. عصر روز گذشته سکه روی 10 میلیون و 210 هزار تومان قرار داشت. صبح امروز باز هم افت کرده و روی قیمت 10 میلیون و 120 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در طول معاملات امروز افزایش یافت تا بخشی از افت روز گذشته را جبران کند. مرز 10 میلیون و 200 هزار تومان برای سکه مهم تلقی می‌شد. سکه در همان ابتدای امر بالای این مرز قرار گرفت و در بخش عمده روز این مرز را حفظ کرد، اما در ساعت 5 عصر آن را از دست داد و روی 10 میلیون و 180 هزار تومان قرا رگرفت.

N2

سکه انتظار فردا را می‌کشد

بازارهای جهانی فعالیت هفتگی خود را آغاز می‌کنند و فعالان بازار سکه روند قیمتی طلای را به دقت زیر نظر خواهند داشت. در صورتی که افت قیمت طلا در جهت اصلاح حرکت کندو قیمت فلز گرانبها رشد معنی‌داری را ثبت نکند افت بیشتر قیمت سکه در بازارهای ایران نیز محتمل است، اما در صورتی که افت قیمت فلز گرانبها به واسطه واکنش احساسی به سیگنال‌های انقباضی فدرال رزرو اتفاق افتاده باشد و قیمت طلا دوباره به سمت بالا بازگردد، سکه نیز با این روند را همراهی خواهد کرد.

کاهش قیمت یورو در بازار متشکل و آزاد

قیمت یورو بازار آزاد عصر امروز نسبت به روز گذشته 926 تومان معادل حدود 3.2 درصد پایین‌تر بود و روی رقم 27 هزار و 946 تومان قرار داشت. افت متوسط قیمت یورو در بازار متشکل ارزی نیز قابل توجه بود، قیمت متوسط یورو متشکل 609 تومان نسبت به روز گذشته افت کرد و روی رقم 27 هزار و 673 تومان قرار گرفت، اما افت قیمت در سامانه سنا محدود بود. (یورویی که امروز در بازار متشکل خریداری شده حداکثر ظرف سه روز باید در سامانه سنا با کسب سود حداکثر یک درصد فروخته شود، در نتیجه قیمت سنا بستگی زیادی به نرخ روزهای قبل متشکل دارد). در نتیجه این تغییرات اندازه شکاف بین یورو بازار آزاد و سنا افت کرد و زیر یک درصد و در حوالی 0.9 درصد قرار گرفت. از هفتم فروردین تا امروز غیر از دوبار که اندازه این شکاف منفی شد، تنها یک روز اندازه شکاف از این مقدار کوچکتر بود.

J2

برای جمع‌بندی می‌توان گفت که دلار آمریکا زیر مرز 23 هزار و 800 تومان قرار دارد و برای پس گرفتن آن تلاش می‌کند. سکه امامی تا آخرین ساعات معاملات مرز حساس 10 میلیون و 200 هزار تومانی را حفظ کرد، اما در حوالی ساعت 5 عصر این مرز را از دست داد. قیمت یورو بازار آزاد نسبت به عصر روز گذشته بیش از 3 درصد افت کرد و اندازه حباب بین یورو سنا و بازار آزاد زیر یک درصد قرار گرفت.

J1

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید