رصد بازار خودروهای داخلی

بازار سایپا؛ رشد قیمت‌ها درغیاب فروشندگان + جدول

کدخبر: ۴۱۲۷۱۸
اقتصادنیوز: محصولات پرطرفدار سایپا امروز 26 اردیبهشت 1400 در بازار با چه قیمتی معامله شدند؟
 بازار سایپا؛ رشد قیمت‌ها درغیاب فروشندگان + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که همزمان با افزایش نرخ دلار در بازار، محصولات پرطرفدار سایپا امروز با رشد یک میلیونی قیمت در بازار قیمت گذاری شدند و در میان سایپایی ها «تیبا صندوقدار» و «کوییک معمولی» امروز رشد دو میلیونی داشته اند.

افزایش نرخ دلار موجب شد تا بازار آرام خودرو امروز به یکباره تغییر کند و روند صعودی شدن در پیش گیرد، روندی که بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند در صورت تداوم افزایش نرخ دلار در هفته جاری شاهد رشد مجدد قیمت در بازار خودروهای داخلی خواهیم بود.

امروز در کنار محصولات سایپا، ایران خودرویی ها نیز رشد قیمت را تجربه کردند و این روند به بازار وارداتی ها نیز سرایت کرد و این بازار نیز با رشد قیمت روبرو شد.

اثرگذاری نرخ دلار در بازار خودرو در حالی است که بسیاری امیدوار بودند با تحقق (انتظارات مثبت از مذاکرات وین) و تداوم افت نرخ دلار که هفته گذشته شاهد آن بودیم در هفته جاری نیز همانند هفته گذشته بازار خودروهای داخلی شکل نزولی به خود گیرد، اما این امر محقق نشد و بازار شکل معکوس به خود گرفت.

از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در بازار در حالی شکل گرفته که به گفته فعالان بازار خودرو فروشنده ای در بازار بسیار اندک است و بسیاری از فروشندگان به امید افزایش بیشتر قیمت فعلا معامله نمی کنند.

قیمت محصولات سایپا

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می توان به «شاهین»،« کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

با توجه به ارزیابی بازار خودرو، تمام محصولات سایپا امروز رشدی یک میلیون تومانی را تجربه کردند با این شرایط می توان گفت «تیبا 2» معمولی امروز در بازار با قیمت 133 میلیون تومان معامله شد و قیمت «تیباصندوقدار» نیز با رشد دو میلیونی به 123 میلیون تومان رسید. رشد قیمت در خانواده تیبا امروز در حالی رقم خورد که روزگذشته این دو خودرو با افت یک میلیونی قیمت در بازار معامله شدند.

از سوی دیگر ارزیابی صورت گرفته از بازار خودرو نشان دهنده آن است که «کوییکR » نیز امروز با قیمت 155 میلیون در بازار معامله شد و «کوییک معمولی» نیز  با رشد دو میلیونی قیمت امروز 148 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

«ساینا» یکی دیگر از محصولات سایپا نیز امروز با قیمت 142 میلیون تومان در بازار معامله شد.

از سوی دیگر در میان محصولات سایپا می توان به خودرو «شاهین» اشاره کرد که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران این خودرو تحویل شد. شرکت سایپا در آن زمان قیمت 268 میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرد و مشخص نیست این خودرو در نهایت با چه قیمتی به دست خریداران خواهد رسید.

سایپا 26

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید