گزارش میدانی «اقتصادنیوز» از بازار ملک

حال و هوای متفاوت بازار مسکن در ماهِ بی‌رمق

کدخبر: ۴۰۳۴۰۶
اقتصادنیوز: فروردین، ماهی متفاوت از سایر ماه‌های سال در بازار مسکن است؛ ماهی که تعداد معاملات به شدت افت می‌کند. اما در همین ماه بی رمق بازار، خرید و فروش مسکن در نوروز 1400 متفاوت تر از نوروز سال 99 بود.
حال و هوای متفاوت بازار مسکن در ماهِ بی‌رمق

به گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، گزارش میدانی بازار مسکن در نوروز 1400 حکایت از افت معاملات در این ماه نسبت به اسفندماه دارد، اتفاقی که البته عجیب نیست و هر ساله با آن مواجه هستیم.

اما بررسی بازار نوروزی مسکن در سال 1400 از این جهت می‌تواند مورد توجه باشد که در نوروز 99 بازارها تحت تاثیر شوک ناشی از شیوع کرونا قرار گرفتند.

در نوروز سال گذشته تعداد معاملات مسکن در شهر تهران به 1200 واحد مسکونی محدود شد به طوریکه تعداد معاملات در طول یکماه حدود 88 درصد افت داشت. حتی تعداد خرید و فروش مسکن در نوروز 99 نسبت به نوروز 98 حدود 64 درصد با کاهش مواجه شد.

نوروز امسال هم گرچه به پیروی از فضای نوروز و جو غالب فروردین بر بازار، خرید و فروش مسکن بی رمق بود اما نتیجه تحقیق میدانی از وضعیت بازار مسکن در نوروز امسال نشان می‌دهد، این بازار در نوروز 1400 متفاوت از نوروز سال 99 بود.

به رغم اینکه بازار مسکن در نوروز امسال نیز تحت تاثیر تعطیلات قرار داشت، اما به گفته برخی مشاوران املاک در سطح شهر تهران، تقاضای خرید و فروش نسبتا وجود داشت و شرایط به مراتب بهتر از نوروز 99 بود. 

400

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید