اولین کارخانه تولیدکننده صابون در سرما یخ زد

مصادره مالیاتی اموال برند مشهور تولید شامپو

کدخبر: ۳۸۸۱۵۶
اقتصادنیوز: با توجه به ​عدم پرداخت مطالبات مالیاتی از سوی شرکت داروگر سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد تا 48 دستگاه کامیون ایسوزو تیپ NPR70L مدل 1390 این شرکت را به مزایده گذارد
مصادره مالیاتی اموال برند مشهور تولید شامپو

به گزارش اقتصادنیوز ؛ براساس اطلاعیه منشر شده از سوی  سازمان  امور مالیاتی  48 دستگاه کامیون شرکت داروگر به دلیل بدهی مالیاتی  به مزایده گذاشته می شود. طلب اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی830 میلیارد تومان اعلام شده است. بنابراین مزایده این 48 کامیون با توجه به قیمت آن در بازار بخشی از حراج اموال شرکت های گروه هلدینگ داروگر است.

داروگر یا سهامی عام کف تولیدکننده انواع صابون، شامپو و سایر مواد شوینده محسوب می شود و از زیرمجموعه‌های کارخانجه های تولی‌پرس قزوین است و در مجموع شامل ۱۲ شرکت زیرمجموعه در بخش‌های غذایی، دارویی، بهداشتی و شوینده است.

این شرکت در سال ۱۳۰۷ به عنوان اولین کارخانه صنعتی تولید صابون را در اصفهان تأسیس   و اولین محصول خود را با نام صابون سوبلمه وارد بازار کرد. سیزده سال بعد این شرکت در سال ۱۳۲۰ به منظور گسترش برنامه‌های تولیدی از اصفهان به تهران منتقل شد و در ادامه تولید صابون مبادرت به تولید محصولات دیگر بهداشتی و آرایشی کرد و سرانجام در سال ۱۳۳۶شرکت داروگر به ثبت رسید. در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ خبرهایی از تعطیلی داروگر منتشر و در ادامه تکذیب شد. در تابستان ۱۳۹۷ اعلام شد کارگران این شرکت برای حدود یک ماه به مرخصی اجباری می‌روند. هرچند تعطیلی این کارخانه تکذیب شد، اما اطلاعیه سازمان امور مالیاتی نشان دهنده آن است که اولین کارخانه تولیدکننده صابون در کشور با مشکلاتی روبرو است که برطرف نکردن آنها به معنی خاتمه دادن به فعالیت این چرخ تولید قدیمی است.

 اطلاعیه سازمان امور مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه ای که در روزنامه همشهری به چاپ رسیده اعلام کرده به منظور استیفای مطالبات مالیاتی از شرکت های گروه هلدینگ داروگر به مبلغ 830 میلیارد تومان(8.300.000.000.000) نسبت به برگزاری حراج غیرحضوری تعداد 48 دستگاه کامیون ایسوزو تیپ NPR70L مدل 1390 رنگ سبز فسفری-6 تن 4 سیلندر دور محور مسقف اتاق فلزی متعلق به صنایع بسته بندی گروه داروگر که در بازداشت و توقیف امور نیابت اجرایی معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی ستاد این سازمان قرار دارد در تاریخ 1399.11.13 در محل ستاد این سازمان اقدام کند.

 

داروگر

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید