وضعبت ابتلا، بهبودی و فوت در آخر هفته

7؛عدد طلایی کرونا در ایران و جهان

کدخبر: ۳۸۷۶۷۶
اقتصادنیوز: در سومین روز بهمن ماه، کرونا با عدد هفت گره عجیبی خورده بود. هم در ایران هم در جهان، در ایران بعد از هفت روز دوباره آمار بهبودی روزانه از مرز 7 هزار نفر گذشت. در جهان نیز این آمار با رشدی 7 درصدی مجموعا از مرز 70 میلیون نفر عبور کرد.
7؛عدد طلایی کرونا در ایران و جهان

به گزارش اقتصادنیوز ، در سومین روز بهمن ماه وضعیت کرونا در ایران و جهان رفتاری کاملا مشابه یکدیگر را به ثبت رساندند. در این روز شمار مبتلایان به کرونا و بهبودی های روزانه این بیماری روندی صعودی و بقیه متغیرها مسیری نزولی داشته اند.

آمار کرونا در ایران

میزان مبتلایان به ویروس کووید-19 در بیست و چهارساعت گذشته در ایران 6 هزار و 305 نفر بوده که نسبت به روز گذشته تقریبا 100 نفر افزایش پیدا کرده است.

میزان جانباختگان این بیماری اما به 20 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به 75 نفر رسید. کاهش آمار ها در این روز در ادامه نوساناتی است که در متغیر فوتی های روزانه کرونا به شکل هرروزه شاهد آن هستیم. و تا کنون مسیر مشخصی (اعم از صعودی یا نزولی) نداشته است. اما حد این آمار ها چندی است که در پایین تر از 100 نفر باقی مانده است.

شمار بهبودیافتگان این بیماری نیز مانند ابتلا نسبت به روز گذشته رشدی مثبت داشته و پس از هفت روز دوباره از مرز 7 هزار تن فراتر رفت. حد این متغیر در سومین روز بهمن ماه 7 هزارو 127 نفر ثبت شد.

کرونا

آمار کرونا در جهان

شمار مبتلایان به کرونا در جهان نیز مانندایران رشدی مثبت داشته است. مقایسه آمارهای کرونایی جهان در روزجاری و روز قبل نشان از افزایشی 14 درصدی دارد.

متغیر بهبودی های روزانه هم مانند ابتلا رفتاری هماهنگ با این متغیر کرونایی در ایران داشته است. این رقم  7 درصد افزایش پیدا کرده و مجموعا از مرز 70 میلیون نفر عبور کرد.

اما شمار جانباختگان روزانه کووید-19 در بیست و چهار ساعت گذشته رفتاری متفاوت با دو متغیر گذشته کرونایی در جهان و رفتاری هماهنگ با این متغیر در ایران داشته است. یعنی نسبت به روز گذشته 4 درصد افت پیدا کرده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید