اقتصادنیوز بررسی کرد؛ دو رویکرد در بازار

حرکت دلار و سکه از قله به دره+ نمودار

کدخبر: ۳۸۶۲۰۹
اقتصاد نیوز: سکه و دلار که در اوایل فصل پاییز با سرعت قله‌های قیمتی را یکی پس از دیگری فتح می کردند، از ابتدای فصل زمستان با ورود به سراشیبی قیمت روی دیگری از خود را به نمایش گذارده‌اند.
حرکت دلار و سکه از قله به دره+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، روز شنبه اسکناس آمریکایی با کاهش قیمت قابل توجهی مواجه شد، به طوری که در مدت زمان کوتاهی از گشایش بازار، حمایت مهم 25 هزار و 400 تومانی را از دست داد و بعد از 15 روز مجدد به محدوده 24 هزار تومان بازگشت. روند نزولی در طول هفته همچنان ادامه داشت و در صرافی ملی نیز نرخ دلار 1 هزار و 450 تومان افت کرد.

 سکه امامی نیز در این هفته نتوانست با ماندگاری بالای 11 میلیون و 400 هزار تومان مقدمات صعود خود را  فراهم کند و بالاخره در روز چهارشنبه به  کانال 10 میلیون تومانی قدم گذاشت.

کاهش حباب قیمتی این فلز با ارزش از میانگین 700 به 150 هزارتومان نشانی از کاهش تقاضا در این بازار است، زیرا معامله گران نه امید به رشد دلار داخلی دارند و نه به افزایش قیمت انس دل بسته اند.

دلار

 آنها معتقدند پیروزی دموکرات ها در مجلس سنای آمریکا و شکست ترامپ، منجر به بهبود روابط ایران با سایر کشورهای جهان می شود و دلار داخلی در مدار نزولی به کف های قیمتی پایین تری خواهد رسید و از سوی دیگر امیدواری به کشف واکسن کرونا و بهبود وضعیت اقتصادی با تزریق پول به بازارهای مالی تمایل سرمایه گذاران به خرید انس را کاهش می دهد.

روند بازارها در هفته پیش رو با توجه به دو رویکرد کلی قابل بررسی است، برخی معامله گران بر ادامه کاهش نوسانات به دلیل پیروزی بایدن و ایجاد فضای انتظاری مثبت تاکید دارند و گروه دوم با اشاره به رشد تقاضای واردات در بهمن ماه احتمال افزایش قیمت را بیشتر از کاهش می دانند. 

سکه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید