گزارش پایان روز بازار اونس؛ بی‌رمقی طلا، افزایش نقره + نمودار

رونمایی از رقیب طلا در بازار/ زمان سنج ضرب الاجل در بازار طلا

کدخبر: ۳۶۸۲۵۰
با وجود نوسانات بسیار بازار طلا در روز گذشته، با بسته شدن بازار‌ها، بهای هر اونس در پایان روز تقریباً بدون تغییر بود. در این روز بی رمق طلا توانست خود را در کانال 1900 حفظ کند. کانالی که روز گذشته به آن برگشته بود.
رونمایی از رقیب طلا در بازار/ زمان سنج ضرب الاجل در بازار طلا

به گزارش اقتصادنیوز، در پایان روز آغازین هفته کاری بازار‌های جهانی، قیمت هر اونس طلا 4 دلار افزایش یافت و به 1903 دلار رسید. در اوایل روز، قیمت اونس طلا از حدود 1900 برخاست و تا 1919 دلا بالا رفت و بعد از به آرامی به پایین سقوط کرد تا به همان حدود 1900 آغاز بازار بازگردد. تحلیل‌های فنی سایت اینوستینگ و تریدینگ‌ویو هر دو برای روز آینده توصیه به خرید دارند.

نمودار طلا

نیم چرخ زمان‌سنج پلوسی

افزایش قیمت طلا در اوایل روز درنتیجه تحولات جدید محرک‌های مالی بود. نانسی پلوسی رهبر اکثریت مجلس نمایندگان نسبت به امکان تصویب بسته‌های جدید محرک‌های مالی ابراز خوش‌بینی کرد. در حین ابراز خوش‌بینی اما پلوسی ضرب الاجل 48 ساعته اعلام کرد که اکنون بیش از 20 ساعت آن گذشته است.


>>> بیشتر بخوانید
48 ساعت حیاتی برای طلا


تا اینجای کار  هیچ جوابی از ترامپ رئیس جمهور یا مکانل رهبر اکثریت سنا در این خصوص‌ منتشر نشده ‌است. اگر فردا هم توافقی صورت نپذیرد، باید انتظار داشت که یک شوک دیگر به بازار طلا وارد شود. اگرچه این شوک با توجه به انتخابات دو هفته آینده و پیشتازی جو بایدن در نظرسنجی‌ها، گستره چندانی شاید نخواهد داشت. 

 چشم‌انداز طلایی نقره

در بازار‌‌های فلزات دیگر، نقره 1.7 درصد صعود کرد و به 24.50 دلار رسید. قیمت فعلی اونس نقره بالاترین قیمت آن در  نزدیک به یک هفته گذشته است.  تحلیل‌گران، به سی‌ان‌بی‌سی، گفته اند انتظار میرود نقره طی 12 ماه آینده ، با تقاضای پایدار سرمایه گذاران و بهبود وضعیت مصرف صنعتی در سال 2021، قیمت هر اونس آن به 40 دلار افزایش یابد. امروز هر اونس پلاتین با 0.6 درصد افزایش بر روی 865.52 دلار قرار گرفت و هر اونس پالادیوم با 0.3 درصد افزایش به 2337 دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید