در بازار خودرهای دوگانه‌سوز چه خبر است؟

دست بالای فروشندگان در بازار دوگانه‌سوزها

کدخبر: ۳۵۴۱۲۵
فاصله قیمتی بین خودروهای بنزین سوز با دوگانه‌سوز در بازار همچنان وجود دارد.
دست بالای فروشندگان در بازار دوگانه‌سوزها

 به گزارش اقتصادنیوز، فاصله قیمتی میان پژو پارس دو گانه سوز با مدل بنزین سوز این خودرو 30 تا 35 میلیون تومان است. در حالی که سمند دو گانه سوز با سمند بنزین سوز 15 تا 20 میلیون فاصله دارد. دلیل این فاصله قیمتی را باید در عرضه محدود خودروهای دوگانه سوز و تقاضای بالا برای این خودروها جست و جو کرد. همین مساله باعث شده است که فروشندگان به دلخواه روی خودروهای خود قیمت بگذارند. بنابراین کشف قیمتی محصولات دو گانه سوز برای متقاضیان این خودروها دشوارتر از محصولات تک سوز است.

درهمین زمینه

عرضه قطره چکانی محصول پسابرجامی؛ بازار خودروهای مونتاژی داغ شد+جدول قیمت

شناسایی عوامل اصلی ریزش متقاضیان شرکت در طرح پیش‌فروش محصولات سایپا و ایران خودرو

قیمت ها در بازار خودرو قد کشید/کدام خودروها کمیاب شد؟​

۲ خودرو پرطرفدار ایرانی که کمیاب شدند​ 

بازار خودروهای دو گانه سوز از آبان ماه گذشته به دنبال افزایش نرخ بنزین و سهمیه بندی آن داغ شد با این حال خودروسازان به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز برای تولید خودروهای دوگانه سوز مانند مخزن های CNG و رگلاتور چندان نتوانستند سامانی به صف تشکیل شده متقاضیان  خودروهای دوگانه سوز بدهند.

بازار خودروهای دوگانه سوز در حال حاضر در انحصار ایران خودرو قرار دارد و سایپایی ها هیچ یک از محصولات خود را به صورت دوگانه سوز تولید نمی کنند. پیش تر خودروسازی سایپا پراید و تیبا را به صورت دوگانه سوز تولید می کرد.

تولید پراید دو گانه سوز  چند سالی می شود که متوقف شده و آخرین تیبای دو گانه سوز نیز در سال 97 تولید شد. بنابیراین نزدیک به یک سال و نیم است که خودروسازی سایپا هیچ محصول دو گانه سوزی را در سبدی محصولات خود جای نداده است. افزایش تقاضا هم نتوانست محرکی شود تا مدیران خودروسازی سایپا جایی برای محصولات دو گانه سوز در برنامه  تولید خود باز کنند.

نمودار

همان طور که اشاره شد بازار خودروهای دوگانه سوز در اختیار ایران خودرو قرار دارد.

اما این خودروساز در حال حاضر کدام محصولات خود را به صورت دو گانه سوز تولید می کند؟

سه محصول پژو 405 GLX، سمند و پژو پارس سبد محصولاتی این خودروساز را تشکیل می دهند. 

در بازار محدود دوگانه سوزها پژو پارس در صدر لیست قیمتی قرار دارد.

فروشندگان برای پژو پارس دو گانه سوز قیمت 210 تا 215 میلیون تومانی را اعلام می کنند. قیمت های اعلامی برای پارس دو گانه سوز با پژو پارس سال که کف قیمتی این خانواده را تشکیل می دهد نشان از اختلاف 30 تا 35 میلیون تومانی دارد. این روزها پژو پارس سال را می توان با پرداخت 180 میلیون تومان خریداری کرد.

سمند دوگانه سوز را در بازار می توان با پرداخت 190 تا 195 میلیون تومان در اختیار گرفت.

قیمت سمند LX بنزین سوز در محدوده 175 میلیون تومان دور می زند.

این روزها پژو 405 GLX دو گانه سوز حکم کیمیا را پیدا کرده است. کمیاب بودن این خودرو سبب شده تا اندک فروشندگان این خودرو نیز از ترس ارزان فروختن خودروی خود از بازار خارج شده و قیمتی برای محصول خود اعلام نکنند.

اما می توان مدل بنزین سوز پژو 405 GLX را با پرداخت 140 میلیون تومان خریداری کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید