به گزارش دنیای اقتصاد،‌‌‌ دومین دوره همایش کرمان آیدکس با هدف توسعه پایدار از طریق توسعه سرمایه‌‌‌گذاری در ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان برگزار خواهد شد. این رویداد،‌‌‌ بزرگ‌ترین رویداد توسعه سرمایه‌گذاری در کشور است که با مشارکت حداکثری بخش خصوصی در حال اجراست.

گفتنی است این همایش به همت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمان در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان از روز ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

مهم‌ترین هدف برگزاری کرمان آیدکس، کمک به تسریع روند نوین توسعه و سرمایه‌‌‌گذاری مبتنی بر اصول اقتصاد دانش بنیان، صیانت از سرمایه انسانی متخصص، انرژی‌‌‌های پاک، کشاورزی مدرن و بهره‌‌‌ور، صنایع و تکنولوژی‌‌‌های «های‌تک»، گسترش و توسعه صنایع کوچک و متوسط و ایجاد ارزش افزوده در کشور است.گفتنی است استان کرمان با ظرفیت بزرگ سرمایه‌پذیری به خصوص در حوزه‌های گردشگری، انرژی‌‌‌های تجدید‌پذیر و معادن و صنایع معدنی، قطب بزرگ سرمایه‌پذیری کشور به شمار می‌رود. این موضوع در کرمان آیدکس با هدف توسعه سرمایه‌‌‌گذاری در این استان درراستای توسعه پایدار کشور، ایجاد فضای گفت و گوی اثربخش میان بخش خصوصی و بخش دولتی و همچنین آشناسازی سرمایه پذیران با ابزارهای نوین مالی انجام خواهد شد.

در این همایش، پنل‌های تخصصی در حوزه‌های بازرگانی، کشاورزی، حمل و نقل، تامین مالی، معدن، کشاورزی، بهداشت و درمان، انرژی‌های نو،‌‌‌ فولاد و مس،  صنایع جانبی معدنی و صادرات خدمات فنی و مهندسی برگزار خواهد شد. همچنین به بحران آب به عنوان چالش حال ‌‌‌و آینده اقتصاد کشور به صورت تخصصی پرداخته می‌‌‌شود.در حاشیه این رویداد، امکان برگزاری جلسات مستقیم کسب و کارها (B۲B) نیز فراهم است و به شرکت‌کنندگان این امکان را خواهد داد که با حضور خود در توسعه بازارها و افزایش هم‌افزایی بین تجارت خود و سایر حاضران ‌‌‌کمک کنند.