در مراسمی در اشدود، در سواحل مدیترانه، حاضران بر سر ایتامار بن‌گویر (وزیر افراطی امنیت ملی کابینه راست‌گرا) فریاد زدند و او را «جنایتکار» خطاب کردند؛ البته قبل از اینکه حامیان وی تلاش کنند صدای آنها را در جمع عظیم خود خفه کنند. اگرچه کابینه نتانیاهو موفق به آزادی بیش از ۱۰۰گروگان ربوده‌شده توسط حماس شده، اما حداقل نیمی از حدود ۲۴۰ نفری که دستگیر شده یا کشته شده‌اند یا هنوز در اسارت هستند. خانواده‌های بسیاری از بازماندگان از کابینه می‌خواهند که با آتش‌بس فوری با حماس موافقت کنند تا امکان آزادی اسرای باقی‌مانده فراهم شود؛ حتی اگر این به معنای واگذاری کنترل حماس بر بخش‌هایی از غزه باشد. اختلالات البته سابقه داشته است. معترضان سال گذشته، قبل از شروع جنگ، زمانی که خشم نسبت به تلاش‌های کابینه برای بازنگری در سیستم قضایی به بزرگ ترین منبع شکاف اجتماعی تبدیل شده بود، به بن‌گویر و سایر وزرا طعنه می‌زدند. اعتراضات امسال منعکس‌کننده تشویش فزاینده در میان بخش‌هایی از مردم درباره نحوه مدیریت کابینه ائتلافی جناح راست نتانیاهو در قبال جنگ بود که باعث تلفات و ویرانی‌های عظیم شد.

نتانیاهو بارها وعده پیروزی کامل بر حماس را داده است. اما نبرد در سراسر نوار غزه در روزهای اخیر بر این تصور تاکید کرده که شبه‌نظامیان حماس هنوز یک نیروی موثر در این قلمرو هستند و ممکن است برای مدت طولانی در آینده هم باقی بمانند. الگویی که در جنگ پدیدار شد این است که پس از نبردهای سخت، ارتش اسرائیل اعلام می‌کند که کنترل منطقه‌ای را به دست گرفته و سپس پیش می‌رود تا رزمندگان حماس بازگردند و نیروهای خود را بازسازی کنند. روز دوشنبه، حملات هوایی اسرائیل انتهای شمالی و جنوبی این سرزمین را لرزاند. ارتش اسرائیل اعلام کرد که بیش از ۱۲۰هدف را در ۲۴ساعت گذشته هدف قرار داده است. ارتش اسرائیل گفت که نیروهای زمینی همچنین با رزمندگان حماس در چندین نقطه درگیر شدند. در میان جنگ، ده‌ها هزار غیرنظامی فراری به جست‌وجوی ناامیدانه برای امنیت ادامه دادند.

به نظر می‌رسد که درگیری‌ها در شهر غزه، بیت لاهیه و جبالیه در شمال غزه و در رفح، شدیدتر به نظر می‌رسد. به گفته سازمان ملل در روزهای اخیر، صدها هزار نفر رفح را ترک کرده‌اند. حماس روز دوشنبه اعلام کرد که به سمت سربازان اسرائیلی در نزدیکی گذرگاه رفح که غزه و مصر را به هم متصل می‌کند، خمپاره پرتاب کرده است و از زمان تصرف این گذرگاه از سوی اسرائیل در هفته گذشته، بسته شده است. یک سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه گفت که یکی از کارمندان این سازمان صبح روز دوشنبه بر اثر برخورد موشک با خودرویش در مسیر بیمارستانی در رفح کشته شد. حدود ۲۰۰کارمند سازمان ملل تاکنون در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. جامعه اسرائیل بلافاصله پس از ۷اکتبر صفوف خود را پشت سر دولت و ارتش تشکیل داد. اما منتقدان به‌طور فزاینده‌ای نتانیاهو را به‌دلیل ناتوانی در جلوگیری از حملات ۷اکتبر و سپس طولانی شدن جنگ بدون پیروزی در بازگشت گروگان‌ها سرزنش می‌کنند. نظرسنجی انجام‌شده در این ماه توسط «موسسه دموکراسی اسرائیل»، یک گروه تحقیقاتی مستقر در قدس نشان می‌دهد که اکثریت اسرائیلی‌ها مساله گروگان‌ها را اولویتی بالاتر نسبت به عملیات نظامی در رفح می‌دانند.

روز دوشنبه در مراسم روز یادبود در هولون، در مرکز اسرائیل، معترضان بر سر «میری رگو»، وزیر حمل‌ونقل فریاد زدند و از او خواستند استعفا دهد. یکی پرسید: «درباره گروگان‌ها چه می‌گویی؟» هنگامی که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ در مراسمی در تل آویو شرکت می‌کرد، یک معترض تابلویی را در دست داشت که روی آن نوشته بود: «خون آنها روی دستان شماست.» یکشنبه‌شب، فعالان اسرائیلی مراسم سالانه روز یادبود مشترک اسرائیل و فلسطین را با برنامه‌های موازی در لندن، نیویورک و لس‌آنجلس پخش کردند.