اندروید اوریو برای پرچمدار سونی

از طرفی شایعه شده بود فایل این به‌روزرسانی ابتدا در ژاپن منتشر می‌شود و به تدریج به سایر نقاط جهان می‌رسد. چند روز پیش شاهد انتشار خبرهایی در بلاگ رسمی اکسپریا بودیم که بر اساس این خبرها واحد موبایل سونی در ژاپن تایید کرده بود آپدیت اندروید ۸ اوریو برای اکسپریا ایکس زد پریمیوم ممکن است در آذر ماه امسال منتشر شود. پیش از این نیز خبرهایی از انتشار این آپدیت برای اکسپریا ایکس زد پریمیوم، قبل از پایان سال میلادی جاری به گوش می‌رسید.

پس از نصب این آپدیت جدید، گوشی‌های اکسپریا ایکس زد پریمیوم میزبان ویژگی‌هایی نظیر ۳D Creators هستند. این ویژگی چهره کاربر را اسکن می‌کند و آواتار سه‌بعدی را بر اساس این چهره طراحی می‌کند. ویژگی تازه دیگر در این به‌روزرسانی عملکرد ثبت پیش‌گویانه تصاویر است که حتی پیش از صدور دستور ثبت تصویر از سوی کاربر، لبخند را شناسایی و روند ثبت تصویر را به‌تدریج و به‌صورت خودکار آغاز می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند بهترین تصویر ثبت شده را از میان چند تصویر مختلف انتخاب کنند. علاوه بر این ویژگی، قابلیت فوکوس خودکار انفجاری هم به دوربین اضافه شده است که اشیای در حال حرکت را در سکانس‌های مختلف با وضوح مناسب و بدون تاری شناسایی، دنبال و ثبت می‌کند.

کمپانی ژاپنی سونی همچنین کیفیت پخش صدا را هم در Xperia XZ Premium افزایش داده است. در یادداشت این سازنده مشخصا به بهبود کیفیت پخش صدا در بلندگوی پنل جلو و پشتیبانی بهتر از تکنولوژی aptX کوالکام برای ارائه تجربه صوتی بی نظیر در هدفون‌های بی‌سیم اشاره شده است. همچنین آیکون‌های میانبر به اپلیکیشن‌ها به این گوشی اضافه شده است که کاربران را قادر می‌سازد برنامه‌های موردنظرشان را با لمس و نگه‌داشتن آنها اجرا کنند. همان‌طور که گفتیم، انتشار به‌روزرسانی اندروید اوریو به‌صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود و دارندگان آن باید با توجه به زمان بندی اپراتورهایشان منتظر ورود نوتیفیکیشن بمانند تا تازه‌ترین نرم‌افزار منتشر شده را به‌صورت دستی و درون منوی تنظیمات جست‌وجو کنند.