لیزینگ ایران برای هر سهم 400ریال سود نقدی تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت لیزینگ ایران در تاریخ 6 خرداد ماه در محل هتل آکادمی فوتبال و با حضور 87 درصد سهامداران برگزار شد. فرشاد حیدری ریاست مجمع را برعهده داشت.

همچنین دکتر رضا سلطان‌زاده به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران و خانم فاضلی به نمایندگی از بانک تجارت و کارکنان بانک تجارت دوناظر مجمع بودند. در این مجمع بعد از استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی تصمیمات زیر اتخاذ گردید:
- تصویب ترازنامه و صورت سود و زیان سال مالی منتهی به 29 اسفند 88
- انتخاب موسسه حسابرسی کاربرد ارقام به عنوان بازرس قانونی
- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار
- تصویب تقسیم ۴۰۰ ریال سود نقدی برای هر سهم

گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۸
سرلوحه فعالیت‌های اجرایی شرکت لیزینگ ایران در سال مالی منتهی به 29 اسفند 88 همچون سنوات قبل، نخست با هدف توسعه اشتغال پایدار، متابعت از سیاست دستگاه‌های قانونگذار اجرایی و نهادهای مرتبط با بازار پولی کشور بوده است که در این راستا رعایت کامل دستورالعمل‌های سازمان بورس اوراق بهادار و همچنین مقررات ناظر بر نظام موسسات اعتباری غیربانکی بانک محترم مرکزی جمهوری اسلامی ایران محور اصلی تصمیمات و صیانت مدیران این شرکت بوده است.
امید است در سال مالی پیش رو نیز بهره‌مندی از نیک‌اندیشی مسوولین نظام اقتصادی کشور بیش از گذشته متوجه صنعت لیزینگ قرار گرفته تا این مجموعه اقتصادی نیز بتواند با به‌کارگیری کلیه رویه‌های موثر در حفظ حقوق سهامداران محترم خود، توفیق لازم را به دست آورد.
تصمیمات و اقدامات انجام شده
تامین منافع کلیه سرمایه‌گذاران و سهامداران ارزشمند این مجموعه اقتصادی در سال مالی ۱۳۸۸، مستلزم سعی و تلاش بیشتری از سنوات قبل بود. تحمل سختی و جذابیت خدمتگزاری مضاعف به هموطنان در فرهنگ کار روزانه همکاران بیشتر از قبل مورد توقع اداره‌کنندگان شرکت لیزینگ ایران قرار گرفت و بدین طریق با ایجاد آرامش، پرهیز از تاثیرگذاری بحران‌های ناخواسته که طی دو ساله ۸۸-۸۷ بازار پولی کشور را تحت‌الشعاع قرار داده بود و به‌کارگیری کلیه تجربیات سی‌وپنج ساله در امور سیاست‌گذاری‌های مالی و اقتصادی، سال مورد گزارش را با جلب و رضایتمندی مشتریان، ‌سرمایه‌گذاران و سهامداران محترم به پایان رسانید. حفظ روابط منطقی و قانونمند با دست‌اندرکاران نظام اقتصادی کشور، سازمان محترم بورس و اوراق بهادار، بانک محترم مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین کلیه فروشندگان و تولیدکنندگان انواع خودرو و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی که جهت توسعه صنایع داخلی، امور راهسازی، گسترش تولید و اشتغال، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر جاده‌ای، پل‌سازی، حفر تونل، توسعه شبکه مترو و امثالهم فعالیت تاثیرگذار داشته‌اند، موجبات سودآوری معقول و منطقی را به دنبال داشته است.
امید است در آستانه ورود به هفتمین سال حضور لیزینگ ایران در جمع شرکت‌های پذیرفته شده در بازار بورس، انجام خدمتگزاری بیشتر در راه توزیع مناسب تسهیلات مالی به متقاضیان در کلیه اموری که موجبات گسترش تولید و اشتغال‌زایی می‌گردد، نصیب دست‌اندرکاران این مجموعه اقتصادی گردد.


منابع اعتباری
حضور موثر در عرصه اقتصادی بدون تامین منابع مالی لازم از یک سیستم بانکی معتبر ممکن نخواهد بود و طی سال‌های فعالیت این شرکت، بانک تجارت عمده‌ترین و شاخص‌ترین تامین‌کننده منابع نقدی شرکت لیزینگ ایران بوده است و تداوم پشتیبانی‌های مثبت و ارزنده انجام پذیرفته، پیشگامی و موفقیت روزافزون این موسسه اعتباری غیربانکی را به دنبال داشته است.
در سال مالی مورد گزارش نیز توفیق اخذ تسهیلات از بانک یاد شده در قالب عقود مشارکت مدنی و فروش اقساطی فراهم گردیده است.
خالص تسهیلات اعطایی
لیزینگ ایران طی سال مالی 1388 با تشکیل یک هزار و 171 پرونده اقدام به تخصیص و پرداخت تسهیلات به متقاضیان (وفق تسهیلات اعطایی مصوب بودجه) کرده است.
در راستای گسترش و توسعه فروش تولیدات داخلی و حمایت از صنعت حمل‌ونقل و همچنین حمایت از کارآفرینان و موسسات اشتغالزا، بخش عمده تسهیلات اعطایی در بودجه مصوب سال ۱۳۸۸، مصروف پرونده‌هایی از این گروه شده است به نحوی که حاصل عملکرد سال مورد گزارش، اعطای ۹۳ درصد تسهیلات در این زمینه‌ها و ۷ درصد جهت انواع سواری بوده است.


ضمن اینکه سقف ناخالص اعتبارات شرکت از مبلغ 300 میلیارد ریال اعتبارات مصوب سال 83 به مبلغ 2200 میلیارد ریال در سال 88 رسیده است.
سیاست‌های اعطای تسهیلات
بازنگری بیشتر در انتخاب آگاهانه متقاضیان اخذ تسهیلات، کنکاش و بررسی علمی‌تر وضعیت اقتصادی جامعه تولیدی و خدماتی که عموما طی سه سال اخیر دستخوش برخی معضلات مالی پیرامون خود شده‌اند و نگاهی فراتر از یک اعتبارسنجی عادی به تمامی پرونده‌های متقاضیان اخذ تسهیلات، بررسی نقش‌آفرینی مثبت (دریافت‌کنندگان) تسهیلات، همه و همه موجبات گسترش و رونق سنجیده صنعت لیزینگ گردیده و در این راستا شرکت لیزینگ ایران نیز توفیق نسبی در حمایت مالی از صنایع مختلف و کارآفرینان محترم اقتصادی را تحت نظارت قانونمند نهادهای مرتبط داشته است. یکی از شاخصه‌های بارز رشد اقتصادی، کارآیی بازارهای مالی و اعتباری می‌باشد و کارآ بودن این بازار فقط با توزیع مناسب منابع حاصل نمی‌گردد و یقینا پایداری قدرت مالی استفاده‌کنندگان را جهت بازپرداخت به موقع اقساط وام‌های دریافتی طلب می‌نماید که این امر مهم نیز در پیامد اقتصادی شکوفا و رو به رشد دست‌یافتنی می‌باشد.


امید است عملکرد این شرکت نیز متوازن با چرخه اقتصادی کشور قانونمندتر از گذشته، توفیق خدمتگزاری به صنایع مختلف را با حفظ سرمایه سهامداران محترم داشته باشد. از مهم‌ترین و بارزترین عواملی که علاقه‌مندان به حفظ و توسعه خرید سهام این شرکت را طی سنوات اخیر بیشتر از گذشته نموده است، پرهیز از هرگونه تبلیغات کاذب، توفیقات سالانه در دستیابی به ارقام بودجه و استحکام نسبی لیزینگ ایران در برخورداری از حضور موثر سهامداران عمده خود (بانک محترم تجارت و شرکت محترم سرمایه‌گذاری صنایع ایران) و پایبندی مسوولان این موسسه به مراعات تمامی قوانین جاریه کشور بوده است.
حاصل گردش معاملاتی این سهم طی یک سال گذشته عبور از مرز قیمتی ۲,۴۰۰ ریال در پایان فروردین ماه ۱۳۸۹ بوده است. این در حالی است که گزارشات ۳ ماهه، شش‌ماهه و نه ماهه از طریق سامانه اطلاعاتی سازمان بورس منتشر شده است. همچنین وضعیت دستیابی به سود پایه هر سهم منطبق با بودجه سال ۱۳۸۸ بوده و در بودجه سال ۱۳۸۹ نیز نوید سوددهی معقول و منطقی همانند سنوات قبل ارائه گردیده است.
طی دو سال مالی 1387 و 1388، به ترتیب تعداد 40,305,349 و 31,492,712 سهم از سهام شرکت لیزینگ ایران در بازار سهام بورس مورد دادوستد واقع شده است و انتظار می‌رود با تداوم سیاست‌های نظارتی سازمان محترم بورس و اوراق بهادار، تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران برای حفظ یا افزایش سهام خود در شرکت لیزینگ ایران و همچنین حضور موثر در افزایش سرمایه‌های آتی فارغ از هرگونه ابهام با واقع‌بینی صورت پذیرد و بدین طریق شاهد معاملات روان و بدون هرگونه ریسک و مخاطره روی سهام این شرکت در بازار سهام کشور باشیم.
برنامه‌های آتی شرکت
لیزینگ ایران در سال مالی 1388 به‌رغم مشکلات موجود که ناخواسته توان دستیابی تمام و کمال به همه برنامه‌ریزی‌هایی را که در گزارش فعالیت سال قبل به آن اشاره شد، محدود و بعضا غیرمقدور نمود، با اجرای برنامه‌ریزی‌های جایگزین و انجام اقدامات لازم با به‌کارگیری از تجربیات قبلی توانست ضمن تداوم مناسب فعالیت جاری شرکت به اهداف پیش‌بینی شده برسد.
کنترل‌جویان وجوه نقد، صرفه‌جویی محض در هزینه‌های عمومی و اداری و کسب نظرات ارشادی و ارزنده کارشناسان ارجمند سازمان بورس و اوراق بهادار و حمایت‌های بی‌شائبه و پشتوانه محکم و ارزشمند بانک تجارت، دستیابی به بودجه مصوب را همانند پنج سال قبل مقدور نمود، اگرچه اجرایی نمودن افزایش سرمایه تا این تاریخ (بهار ۱۳۸۹) فراهم نگردیده است.
رئوس برنامه‌های آتی شرکت معطوف موارد عمده زیر می‌‌باشد:
* افزایش سرمایه شرکت از ۳۰۰ میلیارد ریال به ۶۰۰ میلیارد ریال در صورت فراهم بودن شرایط اقتصادی لازم و با رعایت کلیه تشریفات قانونی.
* ارتقای سقف اعتبارات دریافتی از سیستم بانکی کشور و توسعه همکاری با دیگر بانک‌های علاقه‌مند همکاری با این موسسه اعتباری غیربانکی.
* اعطای تسهیلات و توزیع مناسب آن به متقاضیان مربوطه با رعایت صرفه و صلاح شرکت و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی که موجب اشتغالزایی پایدار در سطح کشور می‌شوند.
* تداوم بهره‌گیری از پوشش بیمه اعتباری جهت تسهیلات اعتباری تخصیصی.
* بهینه‌سازی هر چه بیشتر سیستم‌ها و روش‌های اجرایی شرکت جهت ارتقای علمی و دانش تخصصی کارکنان به منظور بهره‌وری بیشتر نیروهای انسانی.