«تلگراف» خوانندگانش را برای سفر به ایران فراخواند!

به نظر می‌رسد به سرانجام رسیدن برجام ازسوی ایران‌، آمریکا و اتحادیه اروپا نه تنها در کشورمان تغییراتی مثبت و امیدوارکننده را رقم زده، بلکه رنگ دیگری به سیاست‌های رسانه‌های غربی بخشیده تا جایی که انگلیسی‌ها در یکی از معتبرترین روزنامه‌شان تبلیغ تور گردشگری به ایران کرده‌اند و از شهروندان خود خواسته‌اند تا به ایران سفر کنند.

به گزارش «ایسنا» ایران که زمانی ازسوی دولت انگلیس نامش در فهرست کشورهای پرخطر قرار داشت، این روزها در روزنامه «دیلی تلگراف»‌ به عنوان «یکی از رازآلودترین و فریبنده‌ترین» کشورها معرفی شده است. با آغاز مذاکرات هسته‌ای‌، انگلیسی که خود پیش‌قراول اعمال محدودیت‌ها در زمینه سفر گردشگرانش به ایران بود، به سرعت دست به کار شد و رفع قدم به قدم موانع را در دستور کار خود قرار داد‌. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که اکنون روزنامه‌ای چون «تلگراف» پیشرو در تبلیغ تور گردشگری به ایران شده و نام ایران را در کنار دیگر مقاصد پیشنهادی خود قرار داده است.

این اقدام از این جهت اهمیت دارد که «تلگراف» نه نشریه‌ای برای متخصصان و کارشناسان رسانه‌ای و گردشگری، بلکه روزنامه‌ای برای عامه مردم به حساب می‌آید و تبلیغ توری ۱۲ روزه به ایران و معرفی جاذبه‌های مهم تاریخی و فرهنگی در آن، نشان از اطمینان انگلیسی‌ها از مسیری است که در آن قدم می‌گذارند. این تبلیغات در حالی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده که پس از باز شدن سفارت انگلیس در ایران و انجام توافق هسته‌ای، پیش‌بینی‌هایی در زمینه صدور ویزا برای ایرانی‌ها به منظور سفر به انگلیس و حتی تبادل دوجانبه گردشگران دو کشور صورت گرفت. البته با وجود قول‌هایی که در زمینه تسهیل شرایط صدور ویزا داده شده‌، هنوز هیچ اقدام عملی انجام نشده است.