ایسنا: یک پژوهشگر در زمینه نقش گردشگری در توانمندسازی زنان روستایی معتقد است، گردشگری با گشودن درها به روی زنان، دری به سوی توسعه جامعه باز می‌کند. سمیه امیری در مورد توانمندسازی زنان روستایی گفت:‌ گردشگری روستایی می‌تواند راه‌حلی اساسی برای احیای نواحی روستایی محروم از طریق متنوع‌سازی منبع درآمد باشد. با ترویج گردشگری روستایی بخش مهمی از درآمدهای مناطق شهری در مناطق روستایی خرج می‌شود که همین امر منجر به باز توزیع درآمد در این مناطق خواهد شد.

تنوع‌بخشی به اقتصاد روستایی موجب افزایش فرصت‌های شغلی و به تبع آن، فرصت‌های شغلی جدیدی برای زنان ایجاد می‌شود. امیری تصریح کرد: مشاغل گردشگری روستایی اغلب به مهارت‌های پیشرفته‌ای نیاز ندارند و افراد بومی محل با مهارت کم، می‌توانند کارهای خدماتی، آماده کردن غذا، مغازه‌های خرده‌فروشی و کارهای مسافرتی را انجام دهند. از جمله ویژگی اقتصاد گردشگری در این نواحی، بنگاه‌های کوچک مقیاس و مبتنی بر نیروی کار خانواده و در نتیجه افزایش فرصت‌هایی برای استقلال اقتصادی زنان است.

این مدرس دانشگاه بیان می‌کند: توسعه گردشگری باید باعث افزایش استانداردهای زندگی افراد محلی، توسعه تسهیلات برای بازدیدکنندگان و گردشگران باشد.