ایسنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی، با بیان اینکه رویکرد دولت رونق و خروج از رکود است، خاطرنشان کرد: در این راستا پرداختن به موضوع گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های فراوان این بخش بسیار می‌تواند موثر باشد. این مقام مسوول با بیان این مطلب که یکی از شاخه‌های مهم گردشگری در دنیا، گردشگری طبیعی و روستایی است اظهار کرد: گردشگری روستایی در کشور ما سابقه‌ زیادی ندارد، ولی به سرعت در حال رشد است. وی با اشاره به اینکه در گذشته کویر در کشور ما به‌عنوان یک مشکل قلمداد می‌شد، گفت: امروز کویر از جاذبه‌های مهم برای گردشگران اروپایی است و هر ساله صدها تور کویرنوردی از داخل و خارج کشور داریم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه عرصه‌ گردشگری امروز بسیار اشتغال‌زا، درآمدزا و پررونق است، تاکید کرد: باید از این ظرفیت قابل توجه استفاده کنیم و دولت بنا دارد با آموزش در این رابطه برای ساکنان روستاها بتواند به رشد و توسعه‌ گردشگری روستایی کمک کند، با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری این بخش بسیار محدود است و با اختصاص منابع محدود می‌توان اقامتگاه‌های مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: برای کار تبلیغات و اطلاع‌رسانی با وزارت ارتباطات تفاهمی داشته‌ایم تا از طریق کلیه دفاتر مخابراتی روستایی به‌عنوان دفاتر اطلاع‌رسانی استفاده کنیم. وی افزود:‌ پورتال جامع گردشگری کشور ظرف یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و در آن به معرفی ۲ هزار جاذبه گردشگری روستایی پرداخته‌ایم.