گروه گردشگری- همزمان با فرا رسیدن اربعین سیدالشهدا و یاران باوفایش، مراسم نینوای اریسمان در این روستای تاریخی، از توابع شهر بادرود برگزار می‌شود. این مراسم آیینی سنتی روز دوشنبه، دوم دی ماه جاری مصادف با اربعین حسینی، از ساعت 14 تا 17 با حضور ساکنان بومی و میهمانانی از سایر نقاط کشور برپا خواهد شد.

روستای اریسمان با مردمانی خون گرم و صمیمی سال‌ها است که در بعدازظهر اربعین شهادت امام حسین(ع) مراسم آیینی روایت نینوا را برگزار می‌کند که مورد استقبال گسترده مردم از سراسر کشور قرار می‌گیرد. این آیین مذهبی سنتی، روایت نینوا، حماسه تاریخ عاشورا را واگویی و تصویرسازی می کند، تا صحنه‌های اسارت اهل بیت(ع) را آن طور که شایسته است به نمایش درآورند و زبان حال پرچمداران نینوا و پیام‌رسانان عاشورا را بازگو کنند. این مراسم هر سال در جوار گلزار شهدای اریسمان و در محوطه‌ای افزون بر ۷۰۰۰ مترمربع برگزار می‌شود و در این کربلای کوچک، از یک سو نهر علقمه با نخل‌های دلسوخته و از طرف دیگر تپه ماهور زینبیه شکل گرفته و در گوشه‌ای هم قربانگاه ثارالله مشابه‌سازی شده است. در این برنامه، راویان نینوا در فضای کربلایی جلوه‌هایی از شهادت و اسارت خاندان اباعبدالله‌الحسین(ع) را چنان صحنه‌سازی می‌کنند که گویی اریسمان، کربلایی دیگر است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، اریسمان روستایی با قدمت ۶۰۰۰ ساله یکی از مناطق تاریخی فلات مرکزی ایران به‌شمار می‌آید که در ۲۰ کیلومتری شمال شرق نطنز واقع شده است و تا شهر بادرود هفت کیلومتر بیشتر فاصله ندارد. مراسم امسال با مشارکت منطقه نمونه گردشگری متین آباد برگزار می‌شود و این امکان برای گردشگران وجود دارد که برای اقامت از اکوکمپ استفاده کنند.
گردشگری روستایی و بازدید از سنت و آداب و رسوم مردم هر منطقه یکی از جذاب‌ترین گونه‌های توریسم است که در سال‌های اخیر بیش از پیش مورد توجه علاقه‌مندان به سفر قرار گرفته است.