ایسنا- مسوولان جزیره «بالی» با راه‌اندازی مناطق حفاظت شده، از محیط‌زیست این جزیره زیبا در برابر گردشگران حفاظت می‌کنند. در قالب این طرح که از سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد، بین شش تا 9 منطقه حفاظت شده در «بالی»، مقصد نخست گردشگری اندونزی شناسایی و حفاظت می‌شوند.
به گزارش برناما، این مناطق گونه‌های نادر گیاهی و جانوری را در خود جای داده‌اند که در سال‌های اخیر به دلیل عدم نظارت کافی بر حضور گردشگران در آنها با خطرات زیادی مواجه شده‌اند.
از سوی دیگر در تعدادی از مناطق جنگلی بالی نیز چادر زدن گردشگران و در برخی مناطق ساحلی نیز ماهیگیری و استفاده از قایق‌های موتوری ممنوع می‌شود. در سال‌های گذشته گزارش‌های زیادی در رسانه‌های اندونزی انتشار یافته که در آنها کارشناسان برای شرایط فعلی محیط زیست بالی ابراز نگرانی کرده و خواستار محدودیت‌هایی در زمینه سفر گردشگران به آنها شده بودند.
بالی تا پایان ماه سپتامبر میزبان بیش از ۲ میلیون گردشگر خارجی بود که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این رقم تا پایان امسال به ۳ میلیون گردشگر برسد.اندونزی به‌دلیل آب ‌وهوای گرم و استوایی در ماه‌های پایانی سال میزبان گردشگران اروپایی است که این تعداد در زمان تعطیلات سال نو میلادی به بیشترین میزان خود می‌رسد.