گروه گردشگری- امروز هشتم مهرماه همایشی تحت عنوان «گردشگری و اکوتوریسم آبی» از ساعت ۹ صبح در تالار بزرگ اجتماعات برج میلاد تهران آغاز می‌شود.
معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، محمدعلی نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در شمار سخنرانان افتتاحیه هستند. به گفته محمد درویش، دبیر علمی این همایش، گزارشی از آرایه‌ها و آموزه‌های مشترکی که سبب شد تا اندیشه شکل‌گیری چنین اجتماعی شکل گرفته و سنگ بنای هم‌افزایی موثرتر فعالان و متخصصان محیط زیست و اکوتوریسم بنیان نهاده شود، در این همایش ارائه خواهدشد. در پانل بعدازظهر که از ساعت ۱۴ الی ۱۸ برگزار می‌شود، موضوعات علمی همایش در ۹ عنوان، شامل «توریسم آبی، ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی»، «بررسی پتانسیل و مصادیق توریسم آبی در ایران و جهان»، «اکوتوریسم و
آب درمانی»، «اکوتوریسم زیر آب»، «اکوتوریسم و آب‌های خروشان»، «کدهای اخلاقی در توریسم آبی»، «آسیب‌پذیری بوم‌سازگان‌های آبی در ایران و جهان از منظر بوم‌گردی»، «نقش جوامع محلی در حفاظت از تالاب‌ها وسایر منابع آبی آبزیان» و «اکوسیستم‌های آبی» ارائه می‌شود. به آن گروه از شرکت‌کنندگان که در پانل بعدازظهر - همایش علمی - حضور داشته باشند، در پایان گواهینامه داده خواهد شد. همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با موضوع اکوتوریسم آبی نیز برگزار می‌شود. به گفته دبیر علمی همایش، ورود برای عموم آزاد بوده و هیچ نوع وجهی از شرکت‌کنندگان دریافت نخواهد شد.