خانم نوروزی- با توجه به علاقه‌ای که به سفر و گردشگری و آشنایی با تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی داشته‌ام در کلاس‌های راهنمای گردشگری شرکت کرده و پس از گذراندن کلاس‌ها و مطالعات مرتبط، ‌امتحان و طی مراحل اداری که حدود یکسال طول کشید کارت راهنمای تور را دریافت کردم.
اما متاسفانه آژانس‌هایی که در زمینه تورهای داخلی و خارجی فعالیت دارند کمتر از دانش آموختگان این حرفه استفاده می‌کنند؛ به گونه ای که افرادی بی‌صلاحیت و بی‌بهره از دانش وارد این حرفه می‌شوند و این کار را به گونه‌ای دیگر در اذهان عمومی جلوه می‌دهند.
متاسفانه در تورهای داخلی این تصور از تور لیدر وجود دارد که گویی فردی است برای سرگرم کردن دیگران! به شخصه قبل از دریافت کارت لیدری بارها در تورهای مختلف ثبت نام کرده‌ام و تنها در یک یا دو تا از این تورها با راهنمای کارت دار، با تجربه و آشنا به وظایف خود برخورد داشته‌ام. از سازمان گردشگری و میراث فرهنگی خواستارم با حمایت از تور لیدرهایی که دوره مربوطه را گذرانده و متخصص هستند، محیط را برای شکوفا شدن صنعت گردشگری مهیا کنند و به افرادی که واجد شرایط نیستند، مجوز ندهند.
چراکه بعضا دیده شده با دور زدن قانون نیز مجوز تاسیس آژانس به افرادی فاقد صلاحیت واگذار می‌شود. بنابراین شایسته است با آژانس‌هایی از این دست و آژانس‌هایی که از افراد فاقد مجوز جهت راهنما استفاده می‌کنند، نیز برخورد قانونی شود.