گروه گردشگری: در نشست چوگان با رویکرد گردشگری که دوشنبه عصر با حضور مسوولان و فعالان محیط زیستی، ورزشی و گردشگری کشور در مجموعه چوگان قصر فیروزه برگزار شد، فدراسیون چوگان و کانون راهنمایان گردشگری کشور با هم تفاهم‌نامه‌ای دوجانبه امضا کردند.به گزارش «دنیای اقتصاد»، رئیس هیات‌مدیره کانون سراسری راهنمایان گردشگری ایران در این نشست با تاکید بر همکاری کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری با فدراسیون چوگان برای توسعه این ورزش، به پیشینه فرهنگی چوگان اشاره کرد و گفت: «دو ورزش هستند که اصالت عمیقشان از ایران برخاسته؛ یکی ورزش‌های زورخانه‌ای است و دیگری ورزش چوگان، اما هر دو مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.»

آرش نورآقایی تاکید کرد: «کانون راهنمایان گردشگری به فدراسیون چوگان دست یاری داده تا این ورزش را از زمین بلند کند و تمام تلاشش را خواهد کرد. حتما این همایش باید بین‌المللی باشد و اسم ایرانیان بدرخشد.» به اعتقاد او، گردشگری یکی از راه‌هایی است که می‌تواند چوگان را به دنیا معرفی کند. این راهنمای تور با تاکید بر اینکه با امضای این تفاهم‌نامه کار ما تمام نشده، افزود: «ما ۲۵۰۰ راهنمای گردشگری در کشور داریم. در تفاهم‌نامه هم ذکر شده که راهنمایان به‌طور رایگان چوگان را یاد بگیرند و در فرصت‌های مناسبی بتوانند این ورزش را به گردشگران معرفی کنند.» به گفته نورآقایی، «شاه بازی‌ها و بازی شاهان» می‌تواند برند خوبی برای این ورزش باشد.

در بخش دیگری از مراسم رئیس فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط ۵ باشگاه چوگان در کشور داریم که ۴ تا در تهران و یک باشگاه در البرز هستند، گفت: « ثبت جهانی چوگان، حضور تیم ملی در میادین بین‌المللی، توسعه چوگان در سایر استان‌ها و همچنین توسعه بخش فرهنگی چوگان و فرهنگ‌سازی در این زمینه چهار هدفی هستند که این فدراسیون دنبال می‌کند.»به گفته گلنار وکیل گیلانی، در حال حاضر ۱۲۶ نفر و ۱۶ اسب چوگانی وجود دارد ولی انتظار می‌رود این تعداد به‌زودی افزایش یابد. او ابراز امیدواری کرد که روزی دوباره نقش جهان به آوردگاه چوگان تبدیل شود.