اختصاص ۱۵هزار میلیارد ریال برای نوسازی نساجی یزد

مرتضی محمودی با اعلام این خبر افزود: از همین میزان اعتبار، یک‌هزار ماشین بافندگی برای نوسازی و بازسازی بخش بافندگی استان، تامین می‌شود. وی با بیان اینکه بخشی از این اعتبار توسط دولت و بخشی را صنعتگران تامین می‌‌‌کنند، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز دستگاه‌‌‌های بافندگی حدود ۵۰ واحد نساجی متوسط و بزرگ استان، تامین و در آستانه خریداری است که امیدواریم تا پایان سال شاهد ورود این ماشین‌آلات به استان و در ادامه رشد کیفی تولیدات نساجی یزد باشیم. مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد یادآور شد: در سند یزد نوین در محور نساجی و پوشاک ۱۴ طرح در نظر گرفته شده که از این تعداد ۹ طرح مربوط به حوزه نساجی و پنج طرح در بخش پوشاک تعریف شده است.

وی ادامه داد: نخستین گام در راستای عملیاتی شدن این محور، اجرای طرح بازسازی و نوسازی صنعت نساجی استان است؛ زیرا یکی مشکلات کنونی صنعت نساجی فرسوده بودن آنها و پایان یافتن عمر مفید تجهیزات است که منجر به کاهش بهره‌‌‌وری و کیفیت در این بخش شده است. مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد خاطرنشان کرد: از طرح‌‌‌های تعریف شده در این حوزه شناسایی واحدهای خرد و کوچک نساجی با توجه به تعدد آنها و استقرار آنها در دو پهنه‌‌‌ مشخص شده برای حمایت متمرکز از آنها و نیز ایجاد هلدینگ‌‌‌های سرمایه‌گذاری در این بخش است.

محمودی ایجاد دهکده نساجی و پوشاک، ایجاد موزه نساجی در استان، احداث آزمایشگاه مرجع نساجی، تکمیل هنرستان شهید ابراهیمی در راستای تربیت نیروی انسانی تخصصی و راه‌‌‌اندازی هنرستان جوار کارخانه‌‌‌ای و ایجاد مرکز نوآوری و خدمات نساجی را از دیگر طرح‌‌‌های سند یزد نوین در راستای احیای صنعت نساجی دانست.