مجید ضیائی افزود: سرمایه‌گذاری در معدن به سرمایه کلان نیاز دارد و زمان‌براست؛ اما شرکت پیگیر است تا از طریق مزایده، معدنی را که بتواند حداقل ۳۰ تا۴۰‌درصد خوراک کارخانه را تامین کند در اختیار بگیرد.

به گزارش روابط‌عمومی مس شهید باهنر، مدیرعامل این مجموعه که در مجمع عمومی سالانه این شرکت در کرمان سخن می‌گفت، ضمن ارائه گزارش کاملی از عملکرد مالی و عملیاتی این شرکت در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ افزود: مس باهنر با برخورداری از سبد متنوعی از محصولات، در سال ۱۴۰۱ عملکرد درخشانی در حوزه فروش و افزایش درآمد داشته، به طوری که ارزش ریالی محصولات آن با رشد ۳۷درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۷۶‌هزار و ۴۰۹میلیارد ریال رسیده است. ضیائی فعالیت شرکت در سی‌وچهارمین سال آغاز به کار خود را با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و نوسانات قیمت جهانی محصولات مسی پرافتخار و پرثمر دانست و بیان کرد: از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های این شرکت در حوزه فروش در این سال، درآمد ۷۶‌هزار و ۴۰۹میلیارد ریالی است که با رشد ۳۷درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بوده است.

وی افزایش فروش محصولات شرکت از ۵‌هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به ۷هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را یادآور شد و گفت: مس باهنر با برخورداری از متنوع‌ترین سبد محصولات با فروش ۳۳هزار و ۲۲تن، رتبه نخست بازارهای داخلی را نیز به خود اختصاص داده است.

 مدیرعامل مس باهنر تاکید کرد: سود خالص به‌دست‌آمده از فروش محصولات این شرکت با رشد ۱۴درصدی همراه بوده و سود عملیاتی در ۱۲ماه ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، ۳۰‌درصد رشد داشته است.وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در مورد پتانسیل بازارهای همسایه، برنامه‌های دیگر شرکت را در این حوزه تشریح کرد و افزود: مس باهنر در نظر دارد با مدیریت کاهش ضایعات، افزایش بهره‌وری تولید و مصرف بهینه انرژی، بهای تمام‌شده محصولات را به بهترین سطح برساند و به دنبال آن حاشیه سود محصولات را افزایش دهد. مجمع عمومی سالانه مس باهنر برای چهارمین سال متوالی در محل این شرکت در کرمان برگزار شد و بیش از ۷۳‌درصد سهامداران به‌صورت حضوری و برخط در آن حضور یافتند. براساس این گزارش، نمایندگانی از هلدینگ تاصیکو، سازمان بورس، سازمان حسابرسی، شستا و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مجمع حضور داشتند و درخشنده، نماینده هلدینگ صدر تامین که ریاست این مجمع را برعهده داشت، طی سخنانی از تلاش‌های مدیران و کارگران مس باهنر قدردانی کرد.