«وبملت»: بانک‌ملت، پیرو نامه‌‌‌ مورخ ۰۷/ ۰۸/ ۱۴۰۱ با موضوع پاسخ به ابهامات و سوالات مطرح‌شده در خصوص صورت‌های مالی حسابرسی‌‌‌نشده دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ و در راستای شفاف‌سازی در خصوص علت رشد بیش از ۳۰درصدی سود خالص بانک در صورت‌های مالی حسابرسی‌‌‌شده دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل مراتبی را به شرح ذیل به استحضار می‌‌‌رساند:

افزایش درآمد تسهیلات اعطایی عمدتا به دلیل افزایش تسهیلات اعطایی عقود سلف و مرابحه در دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل و به تبع آن افزایش درآمد ناشی از این تسهیلات در دوره مزبور است. همچنین شناسایی و ثبت درآمد اوراق مشارکت ارزی نفت و گاز پارس‌جنوبی به مبلغ ۲‌هزار و ۹۰۰میلیارد تومان در سرفصل وجه التزام غیر‌مشاع ریالی دوره جاری در جهت رفع بند «۷» گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی روی صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ و در راستای اجرای تکالیف مجمع عمومی عادی سالانه مورخ ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ در این خصوص صورت پذیرفته است. افزایش درآمد سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ناشی از افزایش حجم تسهیلات اعطایی به سایر بانک‌ها در بازار بین‌‌‌بانکی است. افزایش درآمد کارمزد عمدتا به دلیل افزایش حجم تسهیلات قرض‌الحسنه، اعتبارات اسنادی گشایش‌یافته، ضمانت‌نامه‌‌‌های صادره، حواله‌‌‌های بانکی و... است.

افزایش سایر درآمدها و هزینه‌‌‌های عملیاتی ناشی از بازیافت ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول اختصاصی اوراق مشارکت ارزی شرکت نفت و گاز پارس‌جنوبی است که در جهت رفع بند «۷» گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی روی صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ و در راستای اجرای تکالیف مجمع عمومی عادی سالانه بانک در تاریخ ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ انجام شده است.

افزایش درآمد تسهیلات اعطایی ناشی از عملکرد بسیار خوب بانک در زمینه جذب منابع به‌خصوص منابع جاری بوده که با مدیریت بهینه منابع و مصارف، موجب رشد درآمد تسهیلات اعطایی و سود سپرده‌‌‌گذاری نزد سایر بانک‌ها شده است.

«کزرین»: شرکت زرین معدن آسیا از شرکت در مزایده عمومی پروانه‌‌‌های اکتشاف استان اردبیل خبر داد. تاریخ شروع مزایده ۲۶/ ۰۹/ ۱۴۱۰۱ و طرف برگزارکننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل است.

«رمپنا»: شرکت گروه مپنا از انعقاد قرارداد مهم طراحی، مهندسی خرید، حمل و راه‌‌‌اندازی تجهیزات دو واحد گازی با ظرفیت کلی ۳۲۴مگاوات در شرایط ایزو خبر داد. تاریخ انعقاد قرارداد ۲۶/ ۰۹/ ۱۴۰۱ و طرف قرارداد شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی است. مبلغ قرارداد بخش ارزی معادل ۷۹میلیون و ۵۶۰‌هزار یورو و بخش ریالی ۳۷۳میلیارد تومان و نحوه تسویه آن به صورت ۲۵‌درصد مبلغ قرارداد به‌عنوان پیش‌پرداخت است و مابقی در مدت دوره اجرای قرارداد پرداخت خواهد شد.

در خصوص تغییرات بیش از ۳۰درصد سود یا زیان عملیاتی دوره مالی میانی منتهی به ۳۰/ ۰۷/ ۱۴۰۱ شرکت گروه مپنا نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز عمده علل افزایش فوق ناشی از اجرای پروژه احداث نیروگاه‌‌‌های جنوب، سمنان حلب سوریه و مقیاس متوسط زاهدان بوده است.

«خریخت»: شرکت صنایع ریخته‌‌‌گری ایران، از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد. افزایش نرخ محصولات ارسالی به شرکت مگاموتور ۲۰‌درصد است که از تاریخ ۰۱/ ۰۱/ ۱۴۰۱ لازم‌الاجرا بوده است. اثرات مالی و سود و زیانی گزارش مزبور شامل افزایش فروش به مبلغ ۱۳میلیارد تومان از تاریخ ۰۱/ ۰۱/ ۱۴۰۱ است. همچنین نسبت فروش محصولات ارسالی به شرکت مگاموتور به کل فروش محصولات از ابتدای سال تاکنون ۱۸درصد است.

«شتوکا»: عطف به نامه شماره ۰۱۱۰۹۶۲۵ مورخ ۲۲/ ۰۸/ ۱۴۰۱ این شرکت به استحضار می‌رساند، در پی دفاعیات در خصوص تعدیل نرخ‌های فروش به شرکت فولادمبارکه اصفهان، نرخ‌های مذکور با تعدیل ۴۰‌درصد از ۶ماه دوم سال ۱۴۰۱ به بعد مورد تایید واقع شد.

همچنین لازم به ذکر است، این شرکت برای فروش‌های انجام‌شده در مهرماه تا آذرماه ۱۴۰۱ نسبت به صدور فاکتور تعدیل معادل مبلغ ۶میلیارد تومان اقدام کرده است .

«ثفارس»: شرکت عمران و توسعه فارس اعلام کرد با توجه به اضافه بنای ساخته‌شده واحدهای تجاری پروژه نیکان نسبت به پروانه اولیه که مبنای قرارداد مشارکت و تقسیم‌‌‌نامه سال ۹۴ بین شرکا بوده است و اختلاف حادث‌‌‌شده در خصوص سهم‌الشرکه طرفین پس از بررسی موارد فنی در جلسات مکرر تعداد ۴واحد به متراژ تقریبی ۸۴مترمربع به ارزش ۱۶میلیارد تومان از واحدهای متعلق به شرکت عمران و بهسازی (شریک) که به ایشان تحویل شده بود، به شرکت عمران و توسعه فارس عودت و در تاریخ ۲۶/ ۰۹/ ۱۴۰۱ تحویل شرکت عمران و توسعه فارس شد. لازم به ذکر است، این متراژ به‌عنوان دارایی قابل فروش در پروژه مذکور مورد شناسایی قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به محاسبات و تحقق بهای تمام‌‌‌شده متراژ مذکور در سال‌های مالی گذشته، هزینه مترتب بر اعمال متراژ در حساب‌‌‌ها تنها شامل هزینه‌‌‌های شهرداری است.

«ولبهمن»: شرکت بهمن‌لیزینگ اعلام کرد، پیرو اطلاعیه واصله به شماره ۹۷۱۲۱۱ در خصوص نوسان قیمت سهام این شرکت طی روز‌‌‌های معاملاتی اخیر و لزوم برگزاری کنفرانس اطلاع‌‌‌رسانی به استحضار می‌‌‌رساند، با توجه به عدم‌طرح سوال در این خصوص در سامانه تدان در موعد زمانی مقرر از جانب سهامداران و فعالان، از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره ۶ماه منتهی به ۳۱شهریور ۱۴۰۱ و گزارش فعالیت ماهانه) تاکنون تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی و عملکرد شرکت رخ نداده و نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از عرضه و تقاضا در بازار و تحلیل و تصمیم سرمایه‌گذاران بوده است.

«ولتجار»: واسپاری گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان اعلام کرد، با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۰۲/ ۰۳/ ۱۴۰۱ براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۹/ ۰۴/ ۱۴۰۰ افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۶۰میلیارد تومان به‌‌‌ مبلغ ۱۸۰میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱۲۰میلیارد تومان، در تاریخ ۲۷/ ۰۹/ ۱۴۰۱ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.