«ثغرب»: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌‌‌غرب، پیرو نامه ارسالی مورخ ۲۹/ ۰۸/ ۱۴۰۱ در خصوص انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده این شرکت موارد زیر را اعلام کرد:

مطابق گزارش فعالیت ماهانه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ ارائه‌شده، متراژ فروش واحدهای مسکونی ارغوان رشدیه‌ هزار و ۶۰۰مترمربع و مغایرت آن با فروش ثبت‌شده در صورت‌های مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ به متراژ‌ هزار و ۱۸مترمربع مربوط به عدم‌تایید صورت‌‌‌وضعیت پیمانکاران توسط واحد فنی برای تهاتر با واحدهای ارغوان رشدیه است که با هماهنگی حسابرسان شرکت انجام‌‌‌ شده است.

تغییرات سود عملیاتی محقق‌شده شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل، عمدتا مربوط به فروش قطعه زمین فرهنگی آسمان تبریز و فروش واحدهای ساختمانی در جریان تکمیل پروژه مسکونی ارغوان رشدیه با پیشرفت ریالی ۶۹‌درصد و کاهش هزینه‌‌‌های فروش اداری و عمومی نسبت به سال قبل است.

«دالبر»: شرکت البرز دارو، در راستای رعایت مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل افشای اطلاعات به استحضار می‌‌‌رساند، نرخ فروش برخی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و براساس مجوز سازمان غذا و دارو افزایش یافته است.

«پارس»: پتروشیمی پارس اعلام کرد، با توجه به تعمیرات اساسی واحدهای اتیل‌بنزن و استایرن‌منومر شرکت پتروشیمی پارس و حسب تقاضای بازار داخلی برای استایرن‌منومر، شرکت پتروشیمی پارس با هماهنگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اقدام به واردات ۱۲‌هزار استایرن منومر کرده است که از اوایل دی‌ماه با قیمت تلفیقی اعلام‌شده از طرف دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی و مطابق مقررات، به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

«خساپا»: شرکت سایپا نتایج شرکت در مزایده خرید شرکت تاپکو را روی سامانه کدال بارگذاری کرد. تاریخ شرکت در مزایده ۲۱/ ۰۹/ ۱۴۰۱ بوده است. پیرو آگهی مزایده فروش شرکت تاپکو در روزنامه اطلاعات مورخ ۱۶/ ۰۹/ ۱۴۰۱ و ارسال مدارک شرکت در مزایده مذکور به اطلاع می‌‌‌رساند، شرکت سایپا به‌عنوان برنده مزایده خرید سهام تاپکو معرفی شد. شرکت سایپا نیز نسبت به خرید ۲/ ۷۷‌درصد از سهام شرکت تاپکو با قیمت ۷۳۲میلیارد تومان اقدام کرد که نتیجه برنده‌شدن در مزایده در تاریخ ۲۲/ ۰۹/ ۱۴۰۱ از سوی فروشندگان اعلام شد. معامله پس از تنظیم صلح‌‌‌نامه نقل و انتقال سهام قطعیت خواهد یافت و به محض وقوع به اطلاع خواهد ‌‌‌رسید.

«قاروم»: قند ارومیه، دلیل افزایش بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی در دوره مقایسه‌‌‌ای را به شرح زیر اعلام کرد.

به استناد صورت‌های مالی حسابرسی‌‌‌شده ۳۱/ ۰۴/ ۱۴۰۱ میانگین فروش طبق بند ۱-۵ صورت‌های مالی در ۱۲ماه بالغ بر ۱۲‌هزار و ۷۸۰تومان بوده، در صورتی که در سال مالی جدید نرخ فروش ثابت مانده و ۱۸‌هزار تومان است. بنابراین حجم فروش از نظر مقداری و ریالی تغییر ‌‌‌یافته است.

همچنین موجودی اول دوره سال مالی جدید نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان است که در سه‌ماه اول تقریبا فروش رفته است.

از طرفی دلیل افزایش ۱۰‌درصدی حاشیه سود ناخالص به این شرح است: مقایسه حاشیه سود ناخالص سال مالی ذکرشده با سال مالی قبل کاهشی است که دلیل آن افزایش قیمت مواد اولیه ازجمله چغندر است. نرخ خرید تضمینی جهاد کشاورزی از ۶۰۲تومان به ‌هزار و ۲۰۰تومان افزایش یافته است.

افزایش ۵۶درصدی سرمایه‌گذاری بلندمدت هم به دلایل زیر است:

تجدید تسهیلات بانک صادرات و انتقال ۱۰میلیارد تومان از تسهیلات به سپرده مطابق شرایط بانک است.

افزایش موجودی مواد و کالا به دلیل شروع فصل بهره‌‌‌برداری و تبدیل چغندرقند به شکر و انبوه تولید نسبت به فروش است.

افزایش ناشی از حساب‌‌‌های پرداختی مربوط به خرید چغندر از کشاورزان به دلیل انبوه خرید و ثبت در حساب‌‌‌ها و کنترل بدهی‌‌‌های قبلی به‌تدریج پرداخت می‌شود.

افزایش تسهیلات مالی ناشی از واردات شکرخام از هندوستان به صورت قطعی و ورود موقت است که حساب مقابل آن سفارش‌ها و پرداخت‌‌‌هاست.

افزایش سفارش‌ها و پیش‌پرداخت‌‌‌ها نیز ناشی از خرید وارداتی شکرخام است.

«شساخت»: پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، از مبلغ ۲۵۱میلیارد تومان به مبلغ ۷۵۱میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی به‌منظور اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت‌‌‌های مالی است که در تاریخ ۲۳/ ۰۹/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات مدیره رسیده و برای اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«دتهران»: پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت داروسازی تهران‌دارو، از مبلغ ۶میلیارد تومان به مبلغ ۵۴میلیارد تومان از محل سود انباشته به‌منظور اصلاح ساختار مالی به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«دبالک»: با توجه به مجوز افزایش سرمایه شرکت دارویی البرز بالک مورخ ۱۸/ ۰۵/ ۱۴۰۰ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۶/ ۰۶/ ۱۴۰۰ و صورتجلسه هیات‌مدیره مورخ ۰۸/ ۰۵/ ۱۴۰۱ با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۵۲میلیارد تومان به مبلغ ۷۷میلیارد تومان تعداد ۲۳۰میلیون سهم با توجه به حق‌تقدم استفاده‌شده سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق‌تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه به این وسیله تعداد ۱۹میلیون سهم ۱۰۰تومانی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۲۳/ ۰۹/ ۱۴۰۱ تا تاریخ ۲۲/ ۱۰/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«خاهن»: پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران، از مبلغ ۱۴۴میلیارد تومان به مبلغ ۱۹۹میلیارد تومان از محل سودانباشته به‌منظور استفاده از مزایای معافیت مالیاتی که در بند «ف» تبصره ۲ قانون بودجه کل کشور در نظر گرفته شده و همچنین جلوگیری از خروج وجه نقد بوده که در تاریخ ۲۰/ ۰۴/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات مدیره رسیده و برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال می‌شود.