«شپاکسا»: شرکت پاکسان، در خصوص دلایل تغییر سود یا زیان عملیاتی به میزان بیش از ۳۰‌درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل اطلاعیه‌ای را منتشر و اعلام کرد، اصلی‌ترین علل کاهش سود عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل، افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش نرخ ارز و در نتیجه افزایش بهای تمام‌شده و هزینه‌های عملیاتی و عدم‌تناسب نرخ مصوب فروش محصولات داخلی و کاهش تولید و فروش این شرکت در دوره جاری نسبت به دوره قبل است.

«غدیس»: شرکت پاکدیس در خصوص دلایل کاهش قابل ملاحظه در پیش‌بینی فروش ۶ماه دوم نسبت به ۶ماه اول سال‌جاری اعلام کرد، بودجه این شرکت به صورت سالانه تصویب می‌شود و با توجه به نوع محصول تولیدی شرکت و رونق فروش محصولات در نیمه اول و فصل گرم سال، معمولا فروش در نیمه دوم نسبت به نیمه اول کمتر است. بنابراین این شرکت در حال رصد بازار طی ماه‌های آینده برای تعدیل بودجه است و در صورت نیاز به اصلاح و تعدیل بودجه، نسبت به تعدیل در گزارش‌های ۶ماهه اقدام خواهد کرد.

«حگهر»: حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهرترابر سیرجان دلایل افزایش ۸۹درصدی سود عملیاتی میان‌دوره‌ای ۶ ماه اول ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل و عدم‌تغییر بهای تمام‌شده دارایی‌های ثابت و محاسبه هزینه استهلاک خود را به شرح زیر اعلام کرد.

دلیل افزایش ۸۹درصدی سود عملیاتی دوره میانی ۶ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل: با توجه به افزایش درآمدهای عملیاتی که ناشی از افزایش نرخ قراردادهای جدید و تعدیل قراردادهای قبل است و از طرفی مدیریت و استفاده بهینه از ماشین‌آلات موجب کاهش هزینه‌ها نسبت به سال قبل شده است و همچنین با توجه به اینکه بعضی از قراردادهای شرکت که در نیمه دوم سال به اتمام می‌رسند با نرخ سال  ۱۴۰۰ بوده است و در سال ۱۴۰۱ با نرخ جدید محاسبه می‌شوند، افزایش ۸۹درصدی سود عملیاتی حاصل شده است.

عدم‌تغییر بهای تمام‌شده دارایی‌های ثابت و محاسبه هزینه استهلاک: بهای تمام‌شده دارایی‌های ثابت مشهود سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۰۴میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۶۹میلیارد تومان بوده که ۶۵میلیارد تومان نسبت به پایان سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است. همچنین ۳۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان استهلاک دوره ۶ماهه محاسبه و در حساب‌ها منظور شده است. این افزایش مربوط به خرید ماشین‌آلات از قبیل سه‌دستگاه بیل‌مکانیکی، پنج‌دستگاه لودر، ۶دستگاه وانت تویوتا هایلوکس، سه‌دستگاه وانت‌ریچ و دودستگاه سواری پژو‌پارس است.