6- copy

سید احسان میر محمدی،مدیرعامل شرکت میرداماد صفه درباره مهمترین طرح‌های مد نظر این شرکت  گفت :«میرداماد صفه »درراستای ارتقاء کیفیت فرآورده‌های سنگین نفتی و تولید محصولات استراتژیک قصد احداث و راه اندازی واحد سولفورزدایی از میان تقطیر برج خلاً را در دستور کار خود قرار داده که با اجرای این طرح عظیم علاوه بر ارتقاء کیفیت و تولید محصولات جدید گام مهمی در جهت حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی برداشته خواهد شد.  همچنین  در این راستا مجوزهای زیست محیطی پروژه مذکور در حال اخذ و مذاکره برای خرید دانش فنی در حال نهایی شدن است .

احداث ۲۰ مخزن فلزی پرتابل در استان بوشهر

وی با اشاره به اینکه مبلغ برآورد شده پروژه حدود ۱۰ همت و میزان سودآوری پروژه بعد از تهیه FS قابل محاسبه  افزود: با توجه به تغییر سیاستها در راستای افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی و ارزآوری در کشور شرکت میرداماد صفه برنامه ریزی جهت ایجاد زیر ساختهای لازم در مرزهای صادراتی را در دستور کار خود قرار داده است. ساخت و استقرار مخازن برتابل فلزی در استان بوشهر به عنوان اولین و مهم ترین مرکز صادراتی با رویکرد کاهش هزینه‌های حمل و نقل تانکرها و تسریع در زمان بارگیری کشتی‌ها آغاز گردید.

مدیرعامل شرکت پترو پالایش میرداماد صفه بیان داشت: این طرح بهمن ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت دارد که پیش بینی می‌شود تا خرداد سال آینده با مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال به پایان برسد. این در حالیست که ظرفیت تخلیه و بارگیری از این پروژه در حدود ۶۰۰۰ تن به صورت ماهانه خواهد بود.

احداث دو دستگاه مخزن سقف شناور حلال‌های ویژه

میر محمدی، درادامه با اشاره به اینکه شرکت پترو پالایش میرداماد صفه در راستای افزایش ظرفیت ذخیره سازی انواع حلال‌های نفتی، احداث دو دستگاه مخزن سقف شناور هر کدام به ظرفیت اسمی ۲۲ هزار بشکه در ضلع جنوبی مخازن فعلی خود را از طریق واگذاری به پیمانکار آغاز نمود افزود: این مخازن تا یک سال آینده به بهره برداری خواهند رسید. رشد فیزیکی پروژه هم اکنون به میزان ۳۹ درصد و مبلغ پیمان بالغ بر ۵۴۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شرکت میرداماد صفه پروژه ذخیره سازی و ترانشیپمنت فرآورده‌های ویژه نفتی (حلال ها) در پایانه‌های مرزی استان خراسان رضوی در مرحله بررسی و مذاکره جهت عقد قرارداد می‌باشد.

مدیرعامل شرکت پترو پالایش میرداماد صفه گفت:از دیگر فعالیت‌های این شرکت ،طرح  ساخت سایت ترانشیپ و استقرار مخازن پرتابل در استان سیستان و بلوچستان که از پروژه‌های بسیار کاربردی و پر بازده خواهد بود در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد است و طبق برآورد‌های انجام شده تا شهریور ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید. مبلغ سرمایه گذاری در این طرح در حدود ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده و بر اساس محاسبات انجام شده توسط واحد مالی IRR آن برابر با ۷۱ درصد خواهد بود.