خرید انواع محصولات با  تسهیلات قرض‌الحسنه

اما امروز موسی رضایی مدیرعامل بیمه البرز می‌گوید: «این شرکت روزانه ۳۵ میلیارد تومان بیمه‌نامه عمر در سراسر کشور صادر می‌کند و سهم ۱۵ درصدی آن از پرتفوی تا ۱۴۰۴ به ۵۰ درصد می‌رسد.

موسی رضایی میرقائد مدیرعامل و‌ نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز که از مدیریت یک بیمه اتکایی به این شرکت آمده به صراحت گفت: از ابتدایی که به این شرکت آمدم به دنبال توسعه بیمه‌های زندگی بودم و این تصمیم را با بیمه شوکا البرز اجرا کردم به طوری‌که در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ البرز سودده‌ترین شرکت بیمه کشورشد.

شوکا البرز چگونه طرحی است ؟

رضایی در این باره توضیح داد:  طرح شوکا حاصل همکاری بیمه البرز و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. بیمه‌گذاران این بیمه‌نامه امکان سرمایه‌گذاری، بازنشستگی کوتاه‌مدت، مستمری ماهانه، دریافت وام آن هم بدون نیاز به ضامن را دارند.

وی افزود: با عرضه شوکا هم بیمه‌گذاران با روش آسان‌تری دارای بیمه عمر می‌شوند و هم بیمه‌گر منابع تجمیع شده‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد بدون آنکه نگران پرداخت اقساط حق بیمه باشد.  

وام‌ها به مبلغ ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی است که به سپرده بانکی، ضامن و وثیقه نیاز ندارند و قسط‌های بازپرداخت  بسته به میزان وام دریافتی متقاضی متفاوت است.

این در حالی است که آمارهای بیمه البرز نشان می‌دهد، میزان فروش بیمه‌های زندگی اندوخته دار از ۱۳۳ میلیارد تومان در ۶ ماهه ۱۴۰۱ به ۹۷۶ میلیارد تومان در ۶ ماهه امسال رسیده و نسبت به ۶ ماهه سال قبل بالغ بر ۷۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. میزان فروش شوکا تا آبان ماه امسال به مبلغ ۱۵۲۲ میلیارد تومان افزایش یافت که گفته می‌شود، این میزان فروش بیش از ۱۱۰۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

موسی رضایی پیش از این گفته بود: در آغاز آذر ماه سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی بیمه البرز به ۱۵ درصد رسیده و پیش بینی می‌شود، تا پایان سال به ۲۰ درصد افزایش یابد او تولید این حق بیمه با سیر صعودی را حاصل تلاش شعب و نمایندگان بیمه البرز دانست و ادامه داد: برای اجرای موفق طرح شخصا به بازدید شعب استان‌ها و شبکه نمایندگی و کارکنان جلسات زیادی داشتیم. الان سهم بیمه‌های زندگی در دوره‌ای نزدیک دو سال ۱۵ درصد رسیده که این عدد از پرتفوی ۱۱ هزار میلیارد تومانی رشد قابل توجهی دارد.

مدیرعامل بیمه البرز با تاکید براینکه خوشبختانه البرزی‌ها خود را درگیر جنگ قیمت‌ها نمی‌کنند و به هر قیمتی بیمه‌نامه صادر نمی‌کنند. گفت:  فروش حق بیمه درشرکت طی ۶ ماهه ابتدایی امسال به بیش از ۸۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل مبلغ ۴۱۰۰ میلیارد تومان بود.

موسی رضایی بار دیگر درخصوص برنامه‌هایش پیرامون توسعه بیمه‌های زندگی یادآور شد: برای دسترسی سریع‌تر بیمه‌گذار به سرمایه اش دوره سررسید بیمه‌نامه شوکا را به ۵ سال کاهش و کوتاه کردیم.

وی ادامه داد: تسهیلات دریافتی از صندوق مهر بدون نیاز به چک  ضامن و تنها با ضمانت خود اندوخته بیمه‌نامه و ۶۰ قسط برمی‌گردد و همان‌طور اشاره شد، اضافه شدن مشارکت در منافع بخصوص افزایش رقم آن به‌خاطر رشد منابع سرمایه‌گذاری، بیمه‌گذار می‌تواند در پایان دوره و زمان سررسید، به صورت ماهانه یا مستمری سرمایه خود را از بیمه البرز دریافت کند.

دلایل استقبال از مکمل بازنشستگی

مدیرعامل بیمه البرز درپاسخ به این پرسش «دنیای‌اقتصاد» مبنی براینکه «با توجه به چالش صندوق‌های بازنشستگی آیا بیمه‌های بازرگانی ظرفیت کافی برای جذب پرتفوی مکمل بازنشستگی را دارند؟» متذکر شد: قطعا نیازمند برنامه‌ریزی درستی است. به عنوان مثال صندوق بیمه‌های زندگی مکمل بازنشستگی تشکیل شود به طوری‌که، صندوق‌های موجود  ۵۰ درصد منابع  و ۵۰ درصد مابقی را بیمه‌های بازرگانی سرمایه‌گذاری و مدیریت کنند، بله می‌توان به اجرای این طرح امیدوار بود.  رضایی ادامه داد: البته ظرفیت بیمه‌های بازرگانی کافی نیست و باید شرکت‌ها برنامه افزایش سرمایه داشته باشند و درکنار آن نظارت راهبردی و فرهنگ سازی ضرورت دارد.

موسی رضایی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌ها باید قبل از هرچیز بازاریابی و بازارسنجی انجام داد. یادآور شد: در عرضه بیمه عمر شوکا، بیمه البرز با اتکا به مهارتورم و رشد فروش که توسط مقام معظم رهبری برای امسال نام‌گذاری شد، عیناً پیاده کردیم . تورم را در عرضه محصول مهار و فروش آن را افزایش دادیم.