حمایت اتاق بازرگانی از جذب سرمایه در اقتصاد اصفهان

به گزارش دنیای اقتصاد  پویان رحیمی، نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق با اشاره به فعالیت‌های این کمیسیون گفت: از جمله فعالیت‌های این کمیسیون در یک ماه اخیر می‌توان به برگزاری سه جلسه هیات رئیسه، برگزاری جلسه کمیته حفظ و توسعه سرمایه‌های موجود و رفع موانع سرمایه‌گذاری،  جلسه کارگروه ارز دیجیتال و جلسه کارگروه تأمین مالی فناوری و نوآوری، برگزاری ۱۰ جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، برگزاری ۷ جلسه کارشناسی مرتبط با برنامه‌های کمیته‌ها، بررسی اولیه مصوبات ستاد تسهیل در راستای تحلیل موانع سرمایه‌گذاری و گزارش تحلیل امنیت سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

وی تامین مالی بنگاه‌ها را یکی از مهمترین موضوعات برشمرد و عنوان کرد: توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار پر اهمیت است، لذا از همه اعضا کمیسیون درخواست داریم در این زمینه فعالانه به میدان بیایند و با پیشنهادات و برنامه‌ریزی کمک کنند تا قدم‌های مثبتی در جهت کمک به اقتصاد استان برداریم. وی گفت: جلسه اول کمیته حفظ و توسعه سرمایه‌های موجود و رفع موانع سرمایه‌گذاری برگزار شد و مصوبات آن شامل تشکیل کارگروه بررسی موانع سرمایه‌گذاری و تحلیل اولویت‌های سرمایه‌گذاری و تشکیل کارگروه ایجاد بانک اطلاعاتی سرمایه‌گذاری استان است. همچنین جلسه کارگروه ارز دیجیتال برگزار شد که مصوبات آن شامل ارایه سرفصل‌های آموزشی به‌ویژه در زمینه فرصت‌ها و ریسک‌های صنعت ارز دیجیتال، بررسی طرح صندوق تامین مالی ارز دیحیتال برای فعالان اقتصادی و بررسی موضوعات مربوط به نقل و انتقال پول بر بستر کریپتو است. همچنین جلسه کارگروه تأمین مالی فناوری و نوآوری برگزار شد که مصوبات آن شامل برگزاری دوره آموزشی ۱۰۱VC، پیگیری انجام مطالعات امکان‌سنجی جهت تاسیس VC و برگزاری نشست‌های ماهیانه به منظور فرهنگ‌سازی در حوزه تأمین مالی فناوری و نوآوری است.

 احسان شهیر، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان نیز گفت: در حال حاضر، تکمیل طرحهای‌ نیمه تمام از اهمیت زیادی برخوردار است و ضروری است که کمیسیون در این زمینه به صورت فعال وارد شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مقوله تولید بدون کارخانه عنوان کرد: برخی کارخانه‌ها برای افزایش ظرفیت و یا تکمیل ظرفیت نیاز به سرمایه دارند که باید به این بخش توجه داشت، از طرفی تکمیل زنجیره‌های ارزش نیز باید پیگیری شود تا بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد استان و کشور باشیم.