مهدی عالیپور  اظهار‌کرد: اجرای طرح‌های مدیریت روان آب با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و تبدیل عرصه‌های طبیعی به اراضی بیابانی و در نتیجه خسارت‌ به محیط زیست و دیگر منابع انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح در یک سال اخیر در ۱۲ شهرستان استان انجام گرفته و سعی ما افزایش وسعت اجرای آن در صورت تامین اعتبار مورد نیاز است. رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان خاطرنشان کرد: از آنجا که این استان با چالش کمبود منابع آبی روبه روست لذا مدیریت روان‌آب می‌تواند به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده بهینه از این منابع آبی منجر شود.

عالیپور افزود: بارش‌های سیل آسا سبب تخریب زمین های کشاورزی، زیرساخت های ارتباطی، افزایش مناطق بیابانی و رسوب گذاری در دریاچه‌های سدهای پایین دست حوضه‌های آبریز می شود و از همین روی مدیریت آن ضروریست.

وی گفت: ۳.۲ میلیون هکتار، معادل ۳۰ درصد از سطح استان شامل اراضی بیابانی و شن‌زار است که از این رقم ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار هکتار را مناطق تحت تأثیر فرسایش بادی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی شامل می‌شود.  استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل (معادل چهار درصد) ۶ میلیون هکتار را مرتع (معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان (معادل ۳۲ درصد) دربرگرفته است. استان اصفهان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایرانی تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.