برنامه‌های سرگرمی راهکار مناسب ارتقای فرهنگ تغذیه سالم در اصفهان است

هاجر ابراهیمی اظهارداشت: بطور کلی برنامه‌های فرهنگی هنری مانند مسابقه به‌ویژه برای رده سنی کودکان و نوجوانان نقش بسزایی در آموزش مباحث تغذیه سالم دارد و آموزش و فرهنگ را در آنان نهادینه می‌کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از رفتارهای بزرگسالان نشات گرفته از آموزه‌های سنین پایین است لذا باید از این فرصت در جهت آموزش مواردی همچون تغذیه سالم بهره بگیریم.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین برپایی جشنواره‌ها با حضور متخصصان از یک سو و اجرای برنامه‌های مفرح و طنز از طرف دیگر در آموزش و فرهنگ‌سازی در جوانان و بزرگسالان موثر است.

ابراهیمی با اشاره به دومین سال اجرای برنامه «۳۰ سیب» به منظور توسعه فرهنگ تغذیه سالم در مناطق ۱۵ گانه اصفهان، تصریح کرد: این برنامه که از هفته گذشته آغاز شده است تا ۲۳ تیر اجرا خواهد شد و هدف ما از اجرای آن آشنایی شهروندان در مناطق مختلف شهر با اصول تغذیه سالم است.

وی با بیان اینکه آداب تغذیه‌ای اشتباه در میان نسل جوان باید به کمک خانواده‌ها اصلاح شود، گفت: در این برنامه‌ها با اجرای نمایش‌های جذاب و دیدنی با حضور هنرمندان بخش طنز، برگزاری مسابقات مهیج، برنامه‌های سرگرمی و ارائه مشاوره‌های تخصصی تغذیه توسط متخصصان، آموزش‌های لازم به عموم شهروندان در قالب برنامه شاد ارائه شود.

رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان با تاکید بر لزوم بهره مندی همه سنین از این گونه برنامه‌ها خاطرنشان کرد: سال قبل بالغ بر ۳۰ هزار نفر مخاطب داشتیم و هدف ما بهره گیری حدود ۲۰ هزار شهروند از برنامه کنونی است.

ابراهیمی یادآور شد: جویدن نامناسب غذا، نخوردن صبحانه اول وقت، نخوردن شام سبک، نوشیدن آب همراه غذا یا بعد از غذا، پرخوری، درهم خوری، ورزش بعد از غذا، استفاده از انواع شیرینی‌ در شب، خوابیدن بعد از غذا و حذف یک وعده غذایی از جمله اصلی‌ترین مشکلات تغذیه‌ای است.

استان اصفهان حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از نیمی از جمعیت بزرگسالان این استان بیشتر به دلیل تغذیه ناسالم و کم تحرکی دچار اضافه وزن یا چاقی هستند.